قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان اعلام شد
قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان اعلام شد
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از سهمیه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از سهمیه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.”قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان اعلام شد

امیرحسین پروان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، در خصوص میزان سهمیه کالاهای اساسی مورد نیاز در ماه مبارک رمضان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده جهت تخصیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در قم، هزار و ۸۰۰ تن روغن ویژه خانوار به استان اختصاص یافته‌است که توزیع آن توسط شرکت‌های پخش کارخانه‌های تولید کننده با هماهنگی اتحادیه‌های مرتبط انجام می‌گیرد.

وی افزود: ۷۵۰ تن روغن نیز سهمیه ویژه صنوفی که مصرف روغن دارند مانند تالارها، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و قنادی‌ها درنظر گرفته شده‌است که جذب و توزیع این سهمیه توسط مباشران در حال انجام است؛ همچنین در ماه گذشته ۷۵۰ تن روغن ویژه صنوف در میان متقاضیان توزیع شده که سبب عدم ایجاد کمبود در این زمینه شده است.

پروان ادامه داد: ۵۲۰ تن سهمیه شکر نیز به استان اختصاص یافته‌ و مباشران به جهت جذب و توزیع به اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم معرفی شده‌اند؛ در حال حاضر سهمیه شکر در کارخانه‌ها در حال بسته‌بندی و توزیع میان واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی های مصرف است.

وی اظهار کرد: در خصوص تأمین قند نیز، قسمتی از سهمیه جذب شده شکر در اختیار کارخانه‌های تولید قند قرار گرفته است؛ قند بسته‌بندی‌ شده به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر نیز در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان عرضه شود.

پروان اضافه کرد: در رابطه با برنج نیز، ۶۰۰ تن سهمیه به استان قم اختصاص یافته‌است که در بازار در حال توزیع است؛ برنج عرضه شده در استان از نوع هندی بوده و به قیمت هر کیلوگرم ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی در ادامه گفت: در ماه مبارک رمضان تقاضاهای زیادی از سوی مجموعه‌های مختلف مانند هیئت‌ها و خیرین برای اجرای طرح مواسات و تهیه بسته‌های معیشتی است که از سهمیه کالاهای اختصاص یافته به استان برای پاسخ به این درخواست‌ها نیز مصرف شده است.

پروان در مورد توزیع مرغ در استان نیز توضیح داد: تأمین مرغ بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است اما با توجه به اینکه مرغ مورد نیاز ماهانه استان ۱۱۰ تن است و میزان تولیدی استان پاسخگوی این نیاز نیست تلاش می‌کنیم تا برای ماه مبارک رمضان نیز مانند شب عید سهمیه‌ای از مرغ منجمد فراهم کرده و در کنار مرغ گرم عرضه کنیم؛ در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ تن بین واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی های مصرف توزیع می‌شود.”قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان اعلام شد”

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قم عنوان کرد: قیمت‌گذاری زولبیا و بامیه هم در کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف بررسی شده که طبق آن برای نوع درجه یک این محصول قیمت ۳۸ هزار تومان و نوع درجه دوم آن قیمت ۳۴ هزار تومان تعیین شده که پس از تصویب در کارگروه تنظیم بازار استان ابلاغ می‌شود.

  • منبع خبر : ایران جیب