قیمت ۸۹ قلم کالا در دوره کرونا افزایش یافت
قیمت ۸۹ قلم کالا در دوره کرونا افزایش یافت
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفته که در دوران کرونا از بین ۱۰۰ قلم کالای اساسی قیمت ۳۶ قلم کالا کمتر از ۵ درصد و قیمت ۵۳ قلم کالا بیش از ۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدرضا کلامی اظهار کرد: با بررسی حدود ۱۰۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۹ سازمان حمایت، حدود ۱۱ قلم از این اقلام شامل کالاهای مصرفی و سرمایه ای فاقد افزایش قیمت بوده است.”قیمت ۸۹ قلم کالا در دوره کرونا افزایش یافت”

به گفته وی طبق آخرین بررسی‌ها حدود ۳۶ قلم کالا با افزایش ۰ تا ۵ درصد و ۵۳ قلم هم بیش از پنج درصد افزایش را تجربه کرده‌اند.

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت همچنین  گفت: قیمت گوشت گوسفند فقط دو و نیم درصد افزایش یافته است.”قیمت ۸۹ قلم کالا در دوره کرونا افزایش یافت”

کلامی در پایان با اشاره به کاهش قیمت جهانی شکر سفید، تصریح کرد: با این حال افزایش نرخ دلار در کشورمان این امکان را فراهم نمی‌کند که نرخ شکر کمتر از ۸۰۰۰ تومان باشد.

قیمت انواع میوه در هفته اول تابستان ۹۹ نسبت به هفته اول تابستان ۹۸، هلو و گوجه‌ سبز ارزان‌تر شدند و لیموتُرش، آلبالو و موز، کمترین رشد قیمت را طی یک سال اخیر در میادین میوه و تره بار داشتند.

 پس از این میوه‌ها، آناناس طلایی، سیب گلاب و توت فرنگی با کمترین افزایش قیمت در یک سال گذشته رو به رو بودند.

این گزارش می‌افزاید، در مقابل هندوانه، انگور یاقوتی، خربزه و ملون، میوه‌هایی هستند که در بازه زمانی یک ساله، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

میوه‌هایی که در هفته اول تابستان ۹۹ در مقایسه با هفته اول تابستان ۹۸، کمترین افزایش قیمت را داشتند به شرح زیر اعلام شده‌اند.۱- هلو هر کیلوگرم ۶۵۰۰ تومان، ۱۸ درصد ارزان‌تر از سال گذشته
۲- گوجه سبز هر کیلوگرم ۹۵۰۰ تومان، ۲ درصد ارزان‌تر از سال گذشته
۳- لیموتُرش با ۱۰ درصد افزایش قیمت، هر کیلوگرم ۱۵,۵۰۰ تومان
۴- آلبالو با ۱۳ درصد افزایش قیمت، هر کیلوگرم ۱۳,۸۰۰ تومان
۵- موز با ۱۴ درصد افزایش قیمت، هر کیلوگرم ۱۲,۲۰۰ تومان

  • منبع خبر : ایسنا