لایحه مالیات بر عایدی سرمایه حذف نشده است
لایحه مالیات بر عایدی سرمایه حذف نشده است
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه حذف نشده است، گفت: در قالب لایحه اصلاح جامع مالیات‌های مستقیم بحث مالیات بر عایدی سرمایه هم ارائه می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:‌ نمایندگان عضو کمیسیون سؤالات متنوعی در مورد نحوه خصوصی‌سازی، واگذاری شرکت‌های دولتی، بحث شرکت‌داری و بنگاه‌داری بانک‌ها، پولشویی، و نکات محوری دیپلماسی اقتصادی  مورد سؤال نمایندگان بود که به این سؤالات در این کمیسیون اقتصادی پاسخ دادیم.

وی گفت:‌ این سؤالات از طریق تشریفات قانونی واصل شده بود که پاسخ‌های آنها نیز داده شده بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که چرا مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس ارائه نمی‌کنید، گفت: در قالب پژوهشی که انجام شده، در متن لایحه اصلاح جامع نظام مالیاتی و مالیات‌های مستقیم بحث مالیات بر عایدی سرمایه نیز گنجانده می‌شود و این مسئله برای ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف مالیات است.

دژپسند تصریح کرد: لایحه اصلاح نظام جامع مالیاتی به زودی تقدیم مجلس می‌شود؛ بنابراین بحث لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را از دستور خارج نکرده‌ایم. آنچه که انتظار می‌رود مجلس مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا یعنی فعالیت‌های که کشور را با مشکل مواجه  می‌کند، را دنبال کند.

به گفته وزیر اقتصاد، لایحه اصلاح نظام جامع مالیاتی اواخر دی ماه به مجلس ارائه می‌شود.

  • منبع خبر : مهر