لرزش بازار آهن با سقوط نرخ ارز
لرزش بازار آهن با سقوط نرخ ارز
ریزش نرخ ارز از شروع هفته جاری پس از یک صعود بی‌سابقه دور از ذهن نبود، به طوری که بعد رسیدن به سقف قیمتی 26 هزار تومانی رو به ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  ریزش نرخ ارز از شروع هفته جاری پس از یک صعود بی‌سابقه دور از ذهن نبود، به طوری که بعد رسیدن به سقف قیمتی ۲۶ هزار تومانی رو به سقوط گذاشت. سقوطی که تداوم یافت و در بازار آزاد وارد کانال ۲۱ هزار تومانی شد از این روی پیش‌بینی‌ها از احتمال کاهش بیشتر نرخ این ارز خبر می‌دهد.”لرزش بازار آهن با سقوط نرخ ارز”

همین روند آب سردی شد بر آتش گرانی مقاطع فولادی که در هفته‌های اخیر به شکل افسارگسیخته‌ای نرخ به صورت لحظه ای محاسبه می گشت. این سقوط سبب گشت تا قیمت بیشتر محصولات فولادی در بازار آزاد آهن با اندکی کاهش یا با ثبات نسب به روز قبل خود اعلام قیمت کنند.

براساس آخرین قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی در روز گذشته شاهد نوسانات محدود و کاهش صفر تا ۱۰۰ تومانی نرخ انواع میلگرد آجدار، تیرآهن، نبشی و ناودانی در بازار آزاد بوده ایم. البته شوک جالب بازار در حالت نزولی اعلام قیمت زود هنگام تولیدکنندگان پروفیل نسبت به روزهای گذشته بوده که آن هم با ثباتی نسبی همراه بوده است. البته نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه داشت این است که طی روز گذشته شاهد هیچ‌گونه عرضه‌ای در بورس کالا نبوده ایم؛ در حالی که مقرر شده بود سه روز در هفته عرضه نهاده‌ها و مقاطع فولادی انجام شود اما عملا روال عرضه به دو روز در هفته تغییر پیدا کرده و همین مساله نگرانی فعالان بازار فولاد از کمبود و گرانی مجدد مواد اولیه را دو چندان کرده است. “لرزش بازار آهن با سقوط نرخ ارز”

نکته دیگر آن است که امروز با وجود آن که بیشتر قیمت‌ها با نوسانات محدودی همراه بود، اما نوردکارانی که در روزهای گذشته به دلیل نوسانات شدید بازار ارز از اعلام قیمت خودداری کرده بودند، امروز قیمت محصولاتشان را بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش داده‌اند و از این نظر، همچنان شاهد تاثیر تکانه‌های شدید دلار در روزهای گذشته روی نرخ انواع مقاطع فولادی هستیم.

  • منبع خبر : ایران جیب