لغو واردات نفت خام خاورمیانه
لغو واردات نفت خام خاورمیانه
برترین تاجر نفت چین تصمیم به لغو واردات نفت خام خاورمیانه دارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد اگرچه اکنون اوپک با نفت ارزان قیمت بازار را پر می کند، یونپک – بزرگترین واحد تجاری پالایشگاه آسیا ، چین سینوپک – در تلاش است تا بارگیری حداقل چهار ابرنفتکش را از خاورمیانه در ماه آوریل بخاطر افزایش نرخ بار بالاتر، تعویق یا لغو کند. منابع آگاه با برنامه های یونیفک روز جمعه به بلومبرگ گفتند و انتظار می رود نرخ پردازش کاهش یابد.

منابع بلومبرگ می گویند تولیدکنندگان خاورمیانه نفت خود را بطور سنتی از طریق قراردادهای بلند مدت با خریداران می فروشند و در این حالت، یونپک به دنبال این است که از خرید برخی از محموله های نفت خام که به ماه آوریل اختصاص یافته است، خارج شود.

به گفته بلومبرگ، یونیپک به دنبال کاهش حداقل چهار محموله ابرنفتکش است که هر کدام قادر به حمل ۲ میلیون بشکه نفت هستند و به همین تعداد ۸ محموله روی ابرنفتکش دارند. منبع بلومبرگ گفت: یکی از دلایل بالا بودن نرخ باربری است، دلیل دیگر این است که برنامه Sinopec به دلیل تقاضای سوخت چین در ماه مه باعث کاهش نرخ گردش در سراسر پالایشگاه های خود شده است.

پس از فروپاشی توافق اوپک + هفته گذشته، عربستان سعودی قیمت های رسمی فروش خود را به همه مناطق کاهش داد و آماده می شود تا ماه آینده با ارزش ۲٫۶ میلیون دلار در روز وارد بازار کند. الكساندر نواك، وزیر انرژی روسیه، روز سه شنبه اظهار داشت: روسیه می تواند تولید نفت خود را در مدت كوتاه مدت از ۲۰۰۰۰۰ بشكه در روز به ۳۰۰۰۰۰ بشكه در روز افزایش دهد و احتمال افزایش حداكثر ۵۰۰۰۰۰ بشكه در روز را دارد.