لغو پروازهای ویتنام به چین، تایوان و هنک‌گنک
لغو پروازهای ویتنام به چین، تایوان و هنک‌گنک
ویتنام ایرلاین تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، پرواز به چین، هنگ‌کنگ و تایوان را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد طبق گزارش رویترز، ویتنام ایرلاین نیز اعلام کرد که به دنبال شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده ویروس کرونا ، پرواز هواپیماهای خود به چین، هنگ کنگ و تایوان را لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده است.”لغو پروازهای ویتنام به چین، تایوان و هنک‌گنک”

با اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از ایرلاین های جهان پرواز هواپیماهای خود به مبدا و مقصد چین را موقتا لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. بسیاری از کشورهای جهان نیز به منظور مقابله با شیوع گسترده این ویروس خطرناک، کارخانه و فروشگاههای خود در چین را تعطیل و کارکنان و پرسنل خود را از سفر به این کشور  و نواحی شرق آسیا منع کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ویروس خطرناک و کشنده کرونا تاکنون جان ۲۵۹ نفر را گرفته و بالغ بر ۱۲ هزار نفر را نیز در چین و ۱۹ کشور دیگر به خود مبتلا کرده است.”لغو پروازهای ویتنام به چین، تایوان و هنک‌گنک”

ویتنام ایرلاینز، (به انگلیسی: Vietnam Airlines) شرکت هواپیمایی حامل پرچم ویتنام است، که دفتر مرکزی آن در شهر هانوی، ویتنام قرار دارد و قطب‌های این شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی نوا به، فرودگاه سایگون و فرودگاه لانگ ثان مستقر می‌باشند.

شرکت ویتنام ایرلاینز در سال ۱۹۵۶ توسط دولت ویتنام راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۵۲ مقصد، در ۱۷ کشور جهان، پرواز مستقیم دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ بیش از ۹٫۳ میلیون مسافر و بالغ بر ۱۱۵٫۱۰۰ تن انواع مرسولات بسته‌های پستی را منتقل نموده است. شرکت هواپیمایی ویتنام هم‌اکنون در ناوگان هوایی خود، دارای ۵۲ فروند هواپیمای مسافربری می‌باشد.

کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که در نظر دارد ۱۰ میلیون یورو کمک مالی به پیشبرد تحقیقات جاری در خصوص ماهیت ویروس کرونا و نحوه مهار و درمان بیماری ناشی از آن اختصاص دهد.

برای بیماری ناشی از ویروس کرونا که منشا اولیه آن شهر ووهان در چین بود هنوز هیچ روش و درمان ویژه‌ای یافت نشده است.

نهاد اجرایی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص تصریح کرد: «بروکسل برای پروژه‌های تحقیقاتی جهت بالابردن درک و اطلاعات ما از گسترش نوع جدید ویروس کرونا، دستیابی به شیوه‌های موثرتر مراقبت بالینی از بیماران آلوده به ویروس و بهبود اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه متولی بهداشت عمومی فراخوانی فوری داده است.»

در این بیانیه به نقل از استلا کریاکیدز، کمسیر بهداشت اتحادیه اروپا آمده است: «قرار است پاسخی چند وجهی و بین دولتی در خصوص ویروس کرونا دریافت کنیم و تحقیقات در این زمینه یک رکن اساسی به حساب می‌آید. ما باید برای جهت دادن به اقدامات پیشگیرانه و اطمینان از اتخاذ بهترین تصمیم‌ها برای محافظت از شهروندان خود اطلاعات بیشتری از ماهیت این ویروس بدست بیاوریم.»

افراد و گروه‌های علاقه‌مند به انجام تحقیقات در این خصوص تا دوازدهم فوریه فرصت دارند تا به فراخوان کمسیون اروپا پاسخ دهند.

به جز چین، حدود صد نفر نیز در بیست کشور جهان از جمله مناطقی در اروپا و آمریکای شمالی به این ویروس متبلا شده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا