لکه‎ نفتی در جزیره خارک
لکه‎ نفتی در جزیره خارک
شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: هم‌اکنون هیچ‌گونه نشت نفت یا اثری از لکه‎های نفتی در خلیج فارس و اطراف جزیره خارک وجود ندارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از وزارت نفت، در توضیحات شرکت نفت فلات قاره ایران آمده است: در روز ۲۲ شهریورماه، خط لوله ۲۴ اینچ میدان ابوذر به جزیره خارک در فاصله ۲.۵ مایلی سواحل این جزیره دچار نشتی شد که بلافاصله جستجو برای یافتن محل نشتی توسط نیروهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت نفت فلات قاره ایران آغاز و پس از شناسایی محل دقیق، اقدام‌های فوری برای رفع آن در دستور کار قرار گرفت و پس از کنترل نشتی، با حضور کشتی‌های حاوی مایع  OSE، مراحل امحای لکه‎ نفتی با پاشش مایع مورد نظر انجام شد.

پس از چند روز، مقداری از لکه‌های نفتی به سواحل جزیره خارک رسید که این لکه‌ها توسط خودروهای آتش‌نشانی موجود در جزیره جمع‌آوری شد و هم‌اکنون هیچ اثری از این لکه‌ها وجود ندارد.

شرکت نفت فلات قاره ایران از دیرباز؛ متعهد به رعایت الزام‌های ایمنی و زیست محیطی بوده و این موضوع را همواره به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

لکه‎ نفتی مربوط به خط لوله ۲۴ اینج میدان نفتی ابوذر در فاصله دو و نیم مایلی جزیره خارگ در آب های خلیج فارس با اقدام‌های انجام شده توسط این شرکت بطور کامل پاکسازی شد.شتی های مجهز به مایع امحاء پس از چند ساعت،  لکه‌های نفتی را پاکسازی کردند بخش کمی از آلودگی باقیمانده  نیز پس از چند روز به وسیله جریان آب به سواحل جزیره خارگ آمده بود که توسط ماشین‌های آتش نشانی پاکسازی شد.ریاضی پور گفت: لکه‌های نفتی که وارد ساحل شده بود نیز توسط نیروهای بسیجی شرکت نفت فلات قاره پاکسازی شده است.
وی افزود: اکنون هیچ گونه نشت نفتی در دریا و به ویژه در جزیره خارگ وجود ندارد و عملیات امحاء به طور کامل انجام گرفته است. در انجام عملیات، هماهنگی کامل با بخش‌های مربوطه در اداره های بنادر و دریانوردی و محیط زیست انجام شد.
مدیر بخش تعمیرات زیر آبی شرکت نفت فلات قاره هم گفت: همزمان با کار پاکسازی عملیات تعمیر خط انتقال هم با ۱۲  غواص آغاز شده است

  • منبع خبر : مهر