مترو تهران -پردیس به زودی کلنگ می‌خورد
مترو تهران -پردیس به زودی کلنگ می‌خورد
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص پروژه مترو شهر جدید پردیس بیان کرد: طبق قرارداد امضا شده با قرارگاه خاتم عملیات اجرای ساخت مترو پردیس – تهران نیز به زودی آغاز شده و روند دسترسی پذیری این شهر جدید به تهران را فراهم خواهد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین برای آغاز عملیات آماده سازی و احداث فاز ۴ پارک علم و فناوری پردیس بین شرکت عمران شهر جدید پردیس و پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد.”مترو تهران -پردیس به زودی کلنگ می‌خورد”

با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین برای آغاز عملیات آماده سازی و احداث فاز ۴ پارک علم و فناوری پردیس بین شرکت عمران شهر جدید پردیس با نمایندگی مهدی هدایت به عنوان مدیرعامل شرکت و پارک علم و فناوری پردیس با نمایندگی مهدی صفاری نیا به عنوان رئیس پارک مذکور برگزار شد.

اختصاص ۳۰ هکتار برای اجرای فاز ۴ پارک علم و فناوری

براساس این قرارداد هفت قطعه زمین به مساحت حدودا ۳۰ هکتار واقع در فاز ۶ شهر جدید پردیس برای احداث پارک علم و فناوری به این بخش واگذار می شود که شرکت عمران نیز موظف است تمامی اقدامات لازم در جهت واگذاری کامل زمین و کمک به روند احداث و صدور مجوزهای مورد نیاز را انجام دهد.

در این بین، خریدار نیز مکلف است ضمن انجام هرچه سریعتر عملیات آماده سازی، ظرف ۶ ماه آینده طرح جامع اراضی را تهیه و پروانه ساخت را از شهرداری اخذ نماید.

در این قرارداد خریدار متعهد است از اراضی مذکور صرفا در جهت احداث پارک علم و فناوری بهره برداری کرده و حق تغییر کاربری را ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم ضمن تأکید بر اتمام عملیات آماده سازی فازهای ۳ و ۴ این پارک تا پایان دولت تدبیر و امید بیان کرد: شهر جدید پردیس نباید به عنوان یک شهر خوابگاهی برای کلانشهر تهران محسوب شود. این شهر باید نمونه کامل یک شهر علمی و دانشی به شمار رفته و برای خود به طور مستقل عمل کند.

به گفته وی، اتمام و بهره برداری کامل از فازهای پارک علم و فناوری باعث رونق و جذابیت شهر جدید پردیس شده و می تواند در این حوزه تأثیرگذار باشد.

طاهرخانی در این مراسم ضمن اشاره به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در روند پیگیری مراحل ساخت و انجام همکاری های لازم جهت احداث پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس اعلام کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمامی مفاد تفاهم نامه ساخت این پارک در حال پیگیری و انجام بوده و تنها در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا برخی جلسات تصمیم گیری اعم از جلسات کارگروه استانی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان دچار اختلالاتی شده که در حال پیگیری است.”مترو تهران -پردیس به زودی کلنگ می‌خورد”

معاون وزیر راه و شهرسازی، مجموعه پارک علم و فناوری پردیس را به عنوان یک شریک استراتژیک در توسعه شهر جدید پردیس قلمداد کرد و افزود: بدون شک هر نوع اقدام و مساعدتی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد هرچه سریع تر این پروژه باشد تقدیم خواهیم کرد.”مترو تهران -پردیس به زودی کلنگ می‌خورد”

این مقام مسئول، توجه همزمان به بحث اشتغال و سکونت در شهرهای جدید را یکی از اهداف اصلی این حوزه اعلام کرد و گفت: این شهرها باید از حالت خوابگاهی بیرون آمده و در هر دو بخش فعال باشند که خوشبختانه مجموعه پارک علم و فناوری با استقرار فعالیت های گسترده و با تکنولوژی بالا کمک شایانی به این روند کرده است.

به گفته وی اگر بتوانیم محله مسکونی را با همکاری معاونت علم و فناوری در شهر جدید پردیس برای شاغلان این مجموعه، احداث و آن را به پایلوتی در زمینه استفاده از تکنولوژی های نوین ساخت و ساز و همچنین پایداری در مصرف انرژی و منابع آبی کنیم اقدام بسیار قابل توجه و منحصر فردی خواهد بود که در آینده نیز به عنوان الگوی سایر گروه ها محسوب خواهد شد.

طاهرخانی در این خصوص ادامه داد: ایجاد الگوی جدید شهرنشینی همواره به عنوان یکی از اهداف ما در شرکت عمران شهرهای جدید به شمار رفته که می توانیم امروز آن را با کمک تجارب مؤسسات خارجی با حوزه علم و فناوری به واقعیت تبدیل کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا