متقاضیان وام اجاره دو هفته دیگر به بانک معرفی می‌شوند
متقاضیان وام اجاره دو هفته دیگر به بانک معرفی می‌شوند
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون ۲۳۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند گفت: در حال پالایش اطلاعات متقاضیان هستیم و تا دو هفته دیگر اولین گروه به بانک معرفی خواهند شد.

متقاضیان وام اجاره دو هفته دیگر به بانک معرفی می‌شوند

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمود محمودزادهاظهار کرد: تا کنون ۲۳۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا برای سال ۱۴۰۰ در سامانه اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir ثبت نام کرده اند. متقاضیان تا پایان شهریورماه فرصت ثبت نام دارند.

وی افزود: همزمان پالایش اطلاعات متقاضیان را انجام می‌دهیم و تا حدود دو هفته دیگر اولین افرادی که ثبت نام کرده‌اند را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهیم کرد.

محمودزاده با بیان اینکه سرعت پرداخت تسهیلات منوط به اهتمام خود متقاضیان است، تاکید کرد: به هر میزان که افراد، بارگذاری مدارک و ثبت نام را تسریع کنند روند پرداخت تسهیلات به آنها زودتر انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره در تهران ۷۰ میلیون تومان، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰ میلیون و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.”متقاضیان وام اجاره دو هفته دیگر به بانک معرفی می‌شوند”

وی درباره نرخ سود و نحوه بازپرداخت اقساط وام اجاره گفت: نحوه پرداخت همانند سال گذشته در دو مدل خواهد بود. اگر کسی وام را یک ساله بگیرد فقط سود ۱۳ درصد را به طور ماهیانه پرداخت می‌کند و اصل پول را سر سال به بانک برمی‌گرداند. روش دوم این است که افراد وام را به صورت پنج ساله دریافت کنند که اصل و فرع آن را در اقساط ماهیانه با نرخ سود ۱۲ درصد پرداخت خواهند کرد.”متقاضیان وام اجاره دو هفته دیگر به بانک معرفی می‌شوند”

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا ناهماهنگی سیستم بانکی و تاخیر پرداخت وام که سال گذشته دیده می‌شد برطرف شده است، اظهار کرد: با توجه به تجربه سال گذشته و تسهیل شرایط احتمالا امسال روند پرداخت وام از سوی بانکها سرعت بیشتری بگیرد.

  • منبع خبر : ایسنا