محدودیت واردات ارز برداشته شد/ معافیت مالیاتی واردات طلا و ارز
محدودیت واردات ارز برداشته شد/ معافیت مالیاتی واردات طلا و ارز
طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ورود ارز به صورت اسکناس بدون محدویت و همچنین طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۴۰۰ معاف شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در این بخشنامه آمده است ” ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مبارزه با پولشویی، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است.”محدودیت واردات ارز برداشته شد”

همچنین، با تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، واردات فلزات گرانبها، به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. ”

قیمت دلار امروز اندکی کاهش داشت و بهای فروش آن در صرافی ملی از ۲۳ هزار و ۵۳۸ تومان به ۲۳ هزار و ۳۳۳ تومان کاهش داشت.

قیمت خرید دلار هم در صرافی ملی امروز به ۲۲ هزار و ۸۷۱ تومان عقبگرد کرد. بهای دلار در بازار آزاد هم که دیروز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان ثبت شده بود، امروز به ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش داشت.”محدودیت واردات ارز برداشته شد

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز به ۲۳ هزار و ۱۵۰ تومان رسید و قیمت دلار سنا ۲۳ هزار و ۳۸۱ تومان نرخ‌گذاری شد. بهای فروش یورو هم در صرافی ملی امروز به ۲۸ هزار و ۵۱۴ تومان رسید و قیمت خرید هم ۲۷ هزار و ۹۴۹ تومان ثبت شده است.

فهرست‌های منتشر شده، حاوی دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی در بازه زمانی ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است.

همچنین این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده‌اند.

بانک مرکزی بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با راه‌اندازی سامانه «نیما»، بسترهای سامان بخشیدن به بازار ارز کشور را فراهم کرد. این سامانه مخفف عبارت «نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی» است که با هدف تسهیل تامین ارز و ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز راه‌اندازی شده است.

این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که بوسیله سامانه نیما ارز دریافت کرده‌اند. برای جزئیات بیشتر و مشاهده فهرست‌ها به اینجا مراجعه کنید.

 

  • منبع خبر : ایسنا