مدیرعامل هپکو تغییر کرد
مدیرعامل هپکو تغییر کرد
مدیرعامل هپکو از استعفایش خبر داد و گفت:‌ مدیرعامل جدید هپکو معرفی شده است. مدیرعامل هپکو تغییر کرد

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی که پیگیر وضعیت کارگران هپکو از وی شده بود،‌گفت: من از چند روز قبل استعفا کرده‌ام و باید از سازمان خصوصی سازی وضعیت جدید هپکو را پیگیری کنید.”مدیرعامل هپکو تغییر کرد”

مدیرعامل سابق هپکو گفت:‌ من دیگر مدیرعامل هپکو نیستم و آقای غلامی مدیرعامل جدید  شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو شده است.

وی گفت:‌ در حال حاضر سازمان خصوصی سازی به عنوان مالک عمده و اداره کننده هپکو به شمار می‌رود و من از هلدینگ خریدار قبلی بودم که از چند روز قبل استعفا کردم.

در جلسه ۷ شهریور ۹۸ ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان مرکزی به ریاست وزیر صنعت معدن  و تجارت و همچنین نشست‌های قبل از آن در مورد ادامه مسئولیت سازمان خصوصی سازی ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیر عامل هپکو شده بود که اکنون استعفاء کرده است.

بیش از یک ماه از واگذاری مجدد هپکو به سازمان خصوصی‌سازی گذشته است، معاون اول ریاست جمهوری از این سازمان خواسته تا ظرف دو هفته مسائل مربوط به هپکو را تعیین تکلیف کند؛ اولتیماتومی که سازمان خصوصی‌سازی به آن پاسخ داد و طبق اعلام رئیسش، به درخواست دولت ظرف موعد مقرر پاسخ داده خواهد شد.

بر این اساس درحالی که فرهاد دژپسند – وزیر امور اقتصادی و دارایی- اعلام کرد وضعیت هپکو در حال بررسی است، اسحاق جهانگیری- معاون اول ریاست جمهوری- نیز از سازمان خصوصی سازی خواست ظرف دو هفته مسایل شرکت هپکو را با هماهنگی وزارت صنعت، معددن و تجارت تعیین تکلیف کنند.

در نهایت بعد از کش‌وقوس‌های فراوان در رابطه با خصوصی‌سازی هپکو و ایجاد مشکلات متعدد برای این شرکت، در نهایت ۱۴ آبان ماه بیش از ۱۲ میلیارد سهم این شرکت تولیدی به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد و در سامانه کدال به ثبت رسید.  پس از آن و در اوایل آذرماه جزئیات واگذاری‌های پرحاشیه سازمان خصوصی‌سازی از جمله ایران ایرتور، هپکو، آلومینوم المهدی، پالایش نفت کرمانشاه و … روی سایت این سازمان قرار گرفت.

  • منبع خبر : فارس