مصرف سبزیجات برای پیشگیری از کرونا
مصرف سبزیجات برای پیشگیری از کرونا
«مصرف سبزیجات تازه» یکی از توصیه‌های اصلی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ علاوه بر توصیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر مصرف سبزیجات تازه که از سوی مارگارت هریس، سخنگوی این سازمان برای حفاظت از ابتلاء به ویروس کرونا اعلام شده است، مصرف محصولات حاوی ویتامین C از جمله انواع میوه به ویژه مرکبات نیز در این زمینه توصیه شده است.

همچنین، در حال حاضر مصرف مواد پروتئینی و انواع گوشت در صورتی که کاملاً پخته شده و در تهیه آن نکات بهداشتی به صورت کامل رعایت شده باشد، بدون هیچ گونه مشکلی برای شهروندان امکان‌پذیر است. قیمت برخی از سبزیجات تازه به شرح زیر است.
۱- سبزی دسته‌ای جور، هر کیلوگرم ۳,۶۰۰ تومان
۲- سیر خشک، هر کیلوگرم ۸,۹۰۰ تومان
۳- شلغم، هر کیلوگرم ۲,۵۰۰ تومان
۴- فلفل دلمه، هر کیلوگرم ۷,۲۰۰ تومان
۵- کرفس، هر کیلوگرم ۱,۷۰۰ تومان
۶- کلم بروکلی، هر کیلوگرم ۴,۵۰۰ تومان
۷- کاهو پیچ، هر کیلوگرم ۲,۶۰۰ تومان
۸- کاهو رسمی، هر کیلوگرم ۲,۹۰۰ تومان

 کرونا وارد کشور شد و حالا هراس از آن به بالا ترین میزان آن در چند هفته گذشته رسیده است.تعداد آدم هایی که در اطراف مان صورتی پوشیده با ماسک دارند بیشتر می شود. افراد با وسواس بیشتری در مراکز عمومی حاضر می شوند و به دنبال راه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شان هستند. این میان شناخت هر چه بیشتر از کرونا فارغ از شایعه های موجود، آن هم از زبان مراجع علمی و چهره های دانشگاهی می تواند راه خوبی برای پیشگیری و مقابله درست با آن باشد.دکتر مهدیه فرزانه پور مسئول بخش ویروس شناسی بیمارستان بقیه الله در گفتگوی پیش رو از ماهیت و مکانیزم (کرونا ویروس) جدید گفت و از مردم خواست بی واهمه توصیه های بهداشتی را با جدیت به کار بگیرند تا از شیوع یک اپیدمی فعال پیشگیری شود.

  • منبع خبر : مهر