مطالبه اختیار برای فروش صنایع موشکی؟
مطالبه اختیار برای فروش صنایع موشکی؟
پایگاه «پالیتیکو» گزارش داد ظریف چند هفته پیش در جریان سفرش به نیویورک، با «دایان فینشتاین» سناتور مطرح دموکرات دیدار کرده است. دفتر این سناتور آمریکایی در مورد شام کاری فینشتاین و ظریف، گفته است که این دیدار با «مشورت با وزارت خارجه آمریکا» صورت گرفته است.

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد در پی این ملاقات پنهانی و افشا نشده توسط وزارت خارجه و لو رفته توسط فینشتاین، ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره دیدار محمدجواد ظریف با سناتور دمکرات آمریکایی علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم انجام مذاکره با آمریکایی‌ها گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد که برخی از اعضای دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری بی‌توجهی کرده و کار دیگری را انجام می‌‌دهند.‌ آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان بسیار بیشتر از افراد دیگر با اظهارات صریح مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مختلف آشنا است چرا که در جلسات خصوصی فرمایشات مقام معظم رهبری را بیشتر از برخی از مسئولین شنیده است و یقیناً با دیدگاه‌های رهبر انقلاب در خصوص موضوعات سیاست‌ خارجی آشناتر است. نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی صراحت بیشتری در کلام‌شان دارند تا در سخنرانی‌هایشان؛ اما اینکه وزیر خارجه با سناتور دموکرات آمریکایی مذاکره می‌کند دقیقاً نقض فرمایشات مقام معظم رهبری است. اعزازی ملکی گفت:‌ مذاکره مجدد با دولت آمریکا و آمریکایی‌ها که بارها بی‌اعتمادی‌شان به دنیا ثابت شده و تعهدات‌شان را زیر پا می‌گذارند فایده‌ای ندارد. این در حالی است که مذاکرات رسمی ما با آمریکا در موضوع برجام نشان داد که آنها بی‌اعتماد هستند و لذا مذاکره مجدد آقای ظریف با آنها معنایی ندارد.

خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی هم تاکید کرد که : مذاکره‌ای در کار نخواهد بود. او تصریح کرده که  سفر مقامات مسئول کشورهای مختلف به ایران افزایش یافته است، عمدتا از آمریکا نمایندگی دارند. برخی رسانه‌ای می‌شود و پاره‌ای از سفرها نیز محرمانه می‌ماند. بر اساس سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، بدون استثناء، پیام اقتدار، منطق، مقاومت و ایستادگی ملت ایران به آنان ابلاغ شده است. به صراحت گفته‌ایم تا رفتارها عوض نشود، تا حقوق کشور تامین نشود، تا از لفاظی به اقدام عملی تغییر مسیر ندهند، راه همین است. به هیچ وجه مذاکره‌ای در کار نخواهد بود. مذاکره ظریف با سناتور آمریکایی بعد از کارشکنی‌های آمریکا معنا ندارد.

در پی این اخبار منتشره چه توسط دفتر فینشتاین سناتور امریکایی و اظهارات نمایندگان مجلس و توضیح سخنگوی شورای امنیت ملی ، در افکار عمومی از قول رئیس جمهوری این مطلب منتشر شد که ایشان از رهبری اختیارات ویژه میخواهند! که برای آحاد مردم در کشور واقعا تعجب بر انگیز بوده است. ایا این اختیارات در پی دیدار ظریف با آمریکایی ها خصوصا سناتور آمریکایی «دایان فینشتاین» مطرح شده است؟ سناتور آمریکایی از ظریف چه خواسته ای داشته که منجر به مطالبه اختیارات بیش از پیش و منتهی به فاجعه برجام ، از مقام معظم رهبری شده است؟ بعد از فاجعه ای به نام ارتحال ذلیلانه برجام چه فاجعه دیگری در حال پخت و پز توسط ظریف و روحانی است که اختیار ویژه می طلبد؟ نکند برای گدایی در تحریم بفکر مصالحه پشت پرده برای فروش صنایع موشکی افتاده باشند؟ اگر این بوده باشد که، این چندمین بار است که ملت ایران از ناحیه همکاری تیم نیویورکی های حاکمیت یافته در کشوربا فجایع ذلت بار در درجه ترکمنچای مواجه میشوند. و خدا کند که زمینه این بد عهدی مجدد را نیابند. والسلام

حمید رضا نقاشیانحمید رضا نقاشیان

  • منبع خبر : صبح اقتصاد