معاملات صندوق سرمایه‌گذاری مالی یکم در بورس آغاز شد
معاملات صندوق سرمایه‌گذاری مالی یکم در بورس آغاز شد
بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از آغاز معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  همان گونه که قبلا عباس معمارنژاد معاون بیمه و بانک و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته بود، واحدهای صندوق قابل معامله بورسی به نام صندوق واسطه‌گری مالی یکم در نماد «دارا یکم» از امروز در بورس تهران قابل معامله شد.”آغاز معاملات صندوق سرمایه‌گذاری مالی یکم در بورس”

هر واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم که مردم به نرخ ۱۰۰ هزار ریال خریده‌اند، اکنون به قیمت ۲۳۲ هزار و ۴۰۰ ریال خریده و فروش می‌شود. یعنی اگر کسی ۲۰۰ واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارایکم) را به قیمت دو میلیون تومان خریده ، ارزش پرتفوی وی امروز ۴ میلیون ۶۴۸ هزار تومان شده است.

آغاز رسمی معاملات صندوق سرمایه‌گذاری ETF دولت در بورس

بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

در اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران آمده است که معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری در سهام واسطه گری مالی یکم (دارا یکم) از امروز شنبه ۷ تیر ماه ۹۹ در بازار صندوق های قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است که تمامی اشخاص دارنده واحدهای صندوق، برای انجام معاملات ثانویه باید با طی فرایندهای مربوطه، اقدام به اخذ کد بورسی کنند و سرمایه‌گذاران در صورت عدم مشاهده واحدهای صندوق مذکور در پرتفوی خود نزد کارگزاری، باید درخواست تغییر کارگزار ناظر را به کارگزار خود اعلام کنند.

علیرضا تاجبر با تاکید بر اینکه جامعه هدف تشکیل صندوق‌های ETF افرادی هستند که تا کنون در بورس سرمایه‌گذاری نداشته یا مشارکت بسیار کمی در این بازار داشته‌اند، اظهار کرد: یعنی صندوق‌های ETF فعالان خارج از بورس را هدف قرار داده‌اند. اما متأسفانه هم‌اکنون بیشتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها درباره این صندوق‌ها در نشریات و کانال‌های بورسی و به طور کلی رسانه‌های کارگزاران در حال انجام است. در حالی که برای جلب توجه مردم ناآشنا با بورس باید اطلاع‌رسانی‌ها از طریق رسانه‌های عمومی و رسانه ملی انجام شود تا آحاد مردم از موضوع مطلع شوند.

وی در مقایسه جایگاه بورس در ایران و امریکا به عنوان کشوری با سابقه بورسی طولانی، عنوان کرد: خوب است که از تجربیات ممالک پیشرفته از نظر بازار‌های مالی استفاده کنیم. بازار بورس ایالات متحده پیشینه ۲۵۰ ساله دارد و دو نفر از هر سه نفر، بخشی از پس‌انداز خود را در بورس به شکل غیرمستقیم وارد کرده‌اند. به عبارتی می‌توان گفت که شغل دوم و درآمد دوم مردم امریکا از بازار بورس تأمین می‌شود.

عضو هیئت مدیره کانون کارگزاران ادامه داد: در ایران نیز اکنون دولت سهام چند عدد از بهترین، با بنیادترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های خود را با نرخ تنزیل بسیار جذابی وارد سه صندوق ETF کرده و در حال عرضه به مردم است. این فرصتی بسیار جذاب است تا مردم در بازار سرمایه مشارکت داشته باشند و اتفاقا به دنبال سهم‌های کوچک و با ریسک بالاتر نروند، زیرا شرکت‌های عضو صندوق ETF جزو بهترین شرکت‌های موجود در بورس هستند.

تاجبر با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF فرصت خوبی برای مردم است تا بخشی از پس‌انداز خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند، گفت: راه سرمایه‌گذاری بسیار آسان شده است. در حالت عادی، گرفتن کد بورسی و فرایند ثبت‌نام در سامانه سجام فرآیند سخت و زمانگیری است. اما اکنون با مساعدت دولت، صرفأ با یک کد ملی و با ورود به سایت بانک‌ها یا اپلیکیشن بانک‌ها و یا رجوع به باجه بانک‌ها می‌توان به ازای کد ملی هر یک از اعضای خانواده تا سقف دو میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرد.

  • منبع خبر : ایران جیب