معامله ارز بدون درج قیمت ممنوع شد
معامله ارز بدون درج قیمت ممنوع شد
کانون صرافان در اطلاعیه‌ای هر گونه معامله ارز بدون درج قیمت در اپلیکیشن این نهاد را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد کانون صرافان در اطلاعیه‌ای هر گونه معامله ارز بدون درج قیمت در اپلیکیشن این نهاد را ممنوع اعلام کرد.

کانون صرافان در اطلاعیه‌ای هر گونه معامله ارز بدون درج قیمت در اپلیکیشن این نهاد را ممنوع و اعلام کرد: صرافی‌ها باید از سیستم نوبت‌دهی استفاده کنند تا از تجمع و تشکیل صف در صرافی جلوگیری شود.

دراین بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۹۹/۲۱۰۹۰۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۳ بانک مرکزی مبنی بر برخورد با شرکت‌های صرافی متخلف در خصوص درج قیمت‌های غیرمتعارف در تابلو، به اطلاع تمامی صرافان می‌رساند ضروری است صرافان اقدام به درج قیمت قابل معامله اسعار خود در اپلیکیشن کانون نموده و از انجام هرگونه معامله بدون درج قیمت خودداری نمایند.”معامله ارز بدون درج قیمت ممنوع شد”

بدیهی است ملاک دفاع کانون صرافان در مراجع قضائی، مالیاتی و نظارتی، آرشیو قیمت‌های درج شده در سامانه مذکور است.

همچنین پیشنهاد می‌گردد به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رفاه حال مشتریان، تمامی صرافان از سیستم نوبت دهی اپلیکیشن بهره برده و از تجمع و تشکیل صف در صرافی‌ها جلوگیری نمایند.

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر قابلیت بازگشت ارز به نرخ تعادلی گفت: در حال‌ حاضر معامله‌گران بازار ارز هم به لحاظ زمانی و هم قیمتی، انتظار کاهش نرخ را دارند.

به گفته این کارشناس اقتصادی، بازار ارز در حال حاضر هم از نظر قیمتی و هم زمانی، در نقطه بسیار مهمی قرار گرفته که قابلیت اصلاح و بازگشت به نرخ تعادلی را دارد؛ یعنی هم دلار به سقف قیمتی خود رسیده و هم بر اساس تجربه دو سال قبل، انتظار می‌رود که نرخ در مهر ماه اصلاح شود، بنابراین معامله‌گران این بازار با اتکا به این دو عامل انتظار بازگشت نرخ ارز به نقطه تعادلی را دارند.

شامخی در پایان تصریح کرد: اگر بانک‌مرکزی بتواند طی این هفته دخالت خود را در بازار ارز شروع کند می‌توانیم منتظر اصلاح قیمت دلار باشیم، لذا بهتر است که بازارساز اجازه از دست رفتن این فرصت مهم و تثبیت دلار در نرخ فعلی را ندهد.

  • منبع خبر : ایران جیب