مقررات اجازه ایجاد صندوق‌های جدید در بازار سرمایه را نمی‌دهد
مقررات اجازه ایجاد صندوق‌های جدید در بازار سرمایه را نمی‌دهد
عضو هیات مدیره فرابورس ایران گفت: روند تامین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، البته مقرراتی وجود دارد که آن مقررات اجازه گسترش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید را نمی‌دهد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علی تیموری شندی امروز(سه شنبه) در نشستی خبری درباره توجه به حوزه تامین مالی از طریق بازار سرمایه اظهار کرد: بازارهای مالی در چند سال اخیر در حال بزرگ شدن است. حجم کارهای تامین سرمایه‌ها نیز به عنوان یکی از نهادهای اصلی بازار سرمایه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حجم تعهدات بازارگردانی اوراق بدهی ما تا ٣٠ دی ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۱۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و در مجموع تا آن تاریخ ۷۳۴۰ میلیارد تومان بود.

تیموری شندی خاطرنشان کرد: بازارگردانی انواع سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تامین سرمایه به ٢٣ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان رسیده و شرکت‌های تامین سرمایه در این راستا توانستند رشد خوبی را داشته باشند.

این عضو هیات مدیره فرابورس ایران با اشاره به اینکه کل دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه بالغ بر ١٤ هزار میلیارد تومان است، گفت: زمانی فکر می کردند که تامین سرمایه‌ها بدون منابع بانکی نمی‌توانند ادامه مسیر دهند اما دارایی‌های این بخش به شبکه بانکی وابستگی ندارد.

تیموری شندی ادامه داد: در سال های گذشته حجم تامین مالی از طریق بازار سرمایه کم بود اما در این روزها حجم تامین مالی در این بازار افزایش پیدا کرده و دیدگاه ها نسبت به تامین مالی بازار سرمایه نسبت به پنج سال گذشته متمایز شده است.

وی درباره اینکه حذف چهار صفر از پول ملی چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد، گفت: این انفاق تغییر قابل توجهی در بازار سرمایه ایجاد نمی‌کند و فقط امکان دارد نحوه گزارش‌گری‌ها مقداری تغییر کند.

تیموری شندی با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار کرد: قوانینی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد صندوق‌های جدید در بازار سرمایه تاسیس شود و به خاطر این محدودیت ابزارهای جدیدی که قابل ارائه بودند دیگر قابل استفاده نیستند. در سه سال گذشته محدودیت‌ها در بازار مالی بیشتر شده که برای صنعت مالی کشور مطلوب به نظر نمی رسد.

  • منبع خبر : ایسنا