ممنوعیت حساب‌ های پشتیبان بانکی
ممنوعیت حساب‌ های پشتیبان بانکی
حساب‌های پشتیبان در بانک‌ها مدتی است که ممنوع شده اما برخی بانک‌ها هنوز این قانون را رعایت نمی‌کنند که در تصمیم جدید بانک‌ها، این قانون باید توسط همه بانک‌ها انجام شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد تصمیم اخیر بانک‌های خصوصی مبنی بر رعایت سقف ١٥ درصدی نرخ سود سپرده‌های سالانه و کاهش دو درصدی نرخ سود ماهانه سبب شده همزمان با شرایط مناسب بازار بورس، بسیاری از مردم به فکر خرید سهام و ورود سرمایه خود به این بازار بیفتند.”ممنوعیت حساب‌ های پشتیبان بانکی”

یکی دیگر از تصمیماتی که بانک‌ها در روزهای اخیر گرفتند، ادامه ممنوعیت حساب‌های پشتیبان است؛ ممنوعیتی که از بیش از یک سال قبل آغاز شده و در این تصمیم جدید نیز بر آن تاکید شده است.

برخی افراد با بازکردن حساب‌های سپرده بلندمدت یا کوتاه مدت، در کنار حساب جاری خود در آن بانک، این شرایط را ایجاد می‌کردند تا در صورت خالی بودن حساب دسته چک خود، مبلغ موردنیاز توسط بانک از حساب سپرده به این حساب منتقل شود که به این حساب سپرده، حساب پشتیبان حساب جاری می‌گویند.

بر اساس قانونی که در خصوص این حساب‌ها به بانک‌ها اعلام شده، افراد دیگر نمی‌توانند دارای حساب پشتیبان باشند و باید جابجایی مبلغ برای پر کردن حساب جاری را خودشان انجام دهند و در صورتی که حساب جاری مبلغ کافی نداشته باشد، چک برگشت می‌خورد.ممنوعیت حساب‌ های پشتیبان بانکی”

البته این قانون از مدتی قبل اعلام شده ولی به نظر می‌رسد که فقط برخی بانک‌ها این موضوع را هنوز انجام می‌دادند و در تصمیم جدید بانک‌ها، بر ممنوعیت استفاده از حساب‌های پشتیبان نیز تاکید شده است.

گفتنی است؛ بانک‌ها در گذشته حساب‌های پشتیبان را به دلیل ایجاد شرایط جذاب برای مشتریان خود و جذب سپرده باز می‌کردند و مشتریان بانک‌ها می‌توانستند پول خود را در حساب‌های کوتاه مدت روزشمار قرار داده و از سود آن استفاده کنند و هر زمان که خواستند برای وصول چک‌های خود از آن مبالغ استفاده کنند. اما با تغییر محاسبه نرخ سود از روزشمار به ماه‌شمار که در سال گذشته اتفاق افتاد، عملا این حساب‌ها سود چندانی برای مشتریان ایجاد نمی‌کند و قبل‌تر از آن نیز بانک مرکزی این حساب‌ها را ممنوع کرده بود، اما برخی بانک‌ها بر خلاف مقررات هنوز اقدام به بازکردن حساب پشتیبان می‌کردند.

  • منبع خبر : ایسنا