ممنوعیت صادرات ماسک ابلاغ شد
ممنوعیت صادرات ماسک ابلاغ شد
دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت،‌معدن و تجارت (صمت)، مصوبه ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات انواع ماسک را ابلاغ کرد.

 

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در این ابلاغیه که به امضای سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات رسیده، به تصمیم ستاد مقابله با کرونا و دبیر این ستاد در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره شده است.”ممنوعیت صادرات ماسک ابلاغ شد”

بر اساس این ابلاغیه صادرات انواع ماسک تحت ردیف های تعرفه ای ۶۳۰۷۹۰۱۰ و ۹۰۲۰۰۰۰۰ از تاریخ ۲۰ تیر ماه امسال ممنوع شده است.

اوایل هفته گذشته دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت، اعلام کرده بود که طبق مصوبه کارگروه، فعلا صادرات انواع ماسک به خارج از کشور ممنوع اعلام شده است.

دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو طی ابلاغیه ای اعلام کرد موارد دریافت هزینه تعرفه های ثبت منبع، ثبت کالا، صدور پروانه ساخت، صدور پروانه صادرات و سایر تعرفه های مرتبط قبل از صدور کد ثبت یا مجوز مربوطه از متقاضیان دریافت و به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.

متن ابلاغیه به شرح ذیل می باشد:

مدیر عامل محترم / مسئول فنی محترم کلیه شرکتهای تولید کننده و وارد کننده تجهیزات پزشکی

موضوع: ابلاغ الزامات پرداخت مطابق ماده ۲۴ مصوب هیئت محترم وزیران قانون بودجه سال ۱۳۹۹

احتراماً، عطف به نامه شماره ۲۳۸۲۰/۶۶۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۳، با موضوع تایید اجرای پرداخت تعرفه های ثبت منبع و ثبت کالا شرکتهای تجهیزات و ملزومات پزشکی و ابلاغ الزامات پرداخت مطابق ماده ۲۴ مصوب هیئت محترم وزیران قانون بودجه سال ۱۳۹۹، تعرفه های صدور، تمدید و اصلاح موارد مورد اشاره در تصویب نامه هیئت محترم وزیران به شماره ۱۴۳۳۶/ت ۴۵۵۱۰ه مورخ ۱۳۹۱/۰۱/۳۰ موضوع ماده (۲۴) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به استحضار می رساند موارد دریافت هزینه تعرفه های ثبت منبع، ثبت کالا، صدور پروانه ساخت، صدور پروانه صادرات و سایر تعرفه های مرتبط به شرح فایل پیوست قبل از صدور کد ثبت یا مجوز مربوطه از متقاضیان دریافت و به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.”ممنوعیت صادرات ماسک ابلاغ شد”

برای آن دسته از متقاضیان که قبلا ثبت منبع و ثبت کالا داشته اند برای یکبار در زمان تمدید پرداخت هزینه الزامی خواهد بود. این بخشنامه از ابتدای سال ۱۳۹۹ لازم الاجرا می باشد.

  • منبع خبر : ایسنا