ممکن است جنگ تجاری با چین سال‌ها طول بکشد
ممکن است جنگ تجاری با چین سال‌ها طول بکشد
مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به دنبال رسیدن به توافق بر سر اختلافات تجاری با چین در کوتاه مدت است اما ممکن است حل این اختلافات سال‌ها به طول بیانجامد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از رویترز، لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال توافق با چینی‌ها برای حل اختلافات تجاری در کوتاه مدت است اما نسبت به این مسئله آگاه است که ممکن است حل این اختلافات سال‌ها به طول بیانجامد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خارج از کاخ سفید گفت: اگر چه چین وآمریکا حدود ۱۸ ماه است که بر سر موضوعات مورد اختلاف شامل مسائل تجاری و مالکیت معنوی در حال مذاکره هستند اما این زمان همچنان با توجه به موضوعات مورد بحث زمان کمی است و ممکن است مذاکرات مدت بیشتری به طول بیانجامد.

کادلو گفت: با توجه به حجم چشم انداز و اهمیت جهانی توافق چین با آمریکا من فکر نمی‌کنم ۱۸ ماه زمان زیادی بوده باشد.

وی با تشبیه اوضاع بین چین و آمریکا به رقابت آمریکا با شوروی سابق در جنگ سرد تاکید کرد: اختلافات خیلی زیاد است و ما باید آنها را حل کنیم.حتی اگر ۱۰ سال طول بکشد. 

کادلو با تائید این خبر برنامه پکن و واشنگتن برای برگزاری دور جدید مذاکرات تجاری در ماه اکتبر در واشنگتن از هر گونه پیش‌بینی درباره نتیجه این مذاکرات و زمان رسیدن به توافق خودداری کرد.

روز پنجشنبه لیو هه معاون رئیس‌جمهور چین، با رابرت لایت هایزر، نماینده تجاری آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا به صورت تلفنی مذاکره و درباره برگزاری دور جدید مذاکرات تجاری گفت‌وگو کرد.

  • منبع خبر : فارس