موافقت مجلس با تداوم معافیت بیمه‌های زندگی
موافقت مجلس با تداوم معافیت بیمه‌های زندگی
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به موافقت مجلس با معافیت بیمه‌های زندگی و درمان از دایره پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، از اعلام میزان خسارت آشوب‌های اخیر تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ظهر امروز در حاشیه بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه در نشستی خبری اظهارداشت: علت اینکه در سال جاری محور همایش را چالش‌های ضریب نفوذ قرار دادیم، بحث مالیات و قوانین و مقررات، بحث تورم و بازارهای موازی است.”موافقت مجلس با تداوم معافیت بیمه‌های زندگی و درمان از مالیات بر ارزش افزوده”

وی افزود: در بیمه زندگی و درمان پیشنهادی که از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده این است که دو رشته درمان و زندگی همچنان از مالیات بر ارزش افزوده معاف باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه روش‌های مختلف برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و رقابتی‌تر کردن بیمه زندگی با سایر بازارها وجود دارد، گفت: در پژوهشکده بیمه در حال بررسی راه‌هایی برای این موارد هستیم؛ فرهنگ‌سازی باید به ویژه در دو زمینه صدور و پرداخت خسارت انجام شود اما این موضوع زمان بر است و باید به طور دائمی انجام شود.

“تداوم معافیت بیمه‌های زندگی”

وی ادامه داد: ما باید از طریق رسانه‌ها و مدارس به طور دائم درباره بیمه فرهنگ سازی کنیم و در همیت راستا امسال و برای اولین بار زنگ بیمه در مدارس سراسر کشور به صدا درآمد و این کار در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

* میزان خسارات آشوب‌های اخیر را هفته آینده اعلام می‌کنیم

سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره میزان خسارات آشوب‌های اخیر در کشور گفت: در جریان این اعتراضات برخی از واحدهای تجاری، شعب بانک ها و پمپ های بنزین آسیب دیدند. تعدادی از این واحدها بعلاوه بیمه آتش سوزی، پوشش های آشوب و بلوا را هم داشتند.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌های اولیه نسبت به خسارات واحدهای دارنده بیمه آشوب و بلوا شده اما بررسی دقیق‌‌ نیاز به زمان بیشتری دارد. تا اوایل هفته آینده فهرست کامل واحدهای آسیب دیده و میزان خسارات آنها را اعلام می‌کنیم.

* شرکت‌هایی که به استانداردهای مورد نظر نرسند ادغام می‌شوند

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی درباره ادغام شرکت‌های بیمه تاکید کرد: ادغام دستوری نیست و ما به عنوان نهاد ناظر در صورتی که شرکت‌ بیمه‌ای پرتفوی قابل قبول نداشته باشد، یا آن شرکت را ادغام و یا ادامه فعالیت آن را متوقف می‌کنیم. شرکت‌ها هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به استانداردهای تعیین شده هستند.

سلیمانی درباره ایجاد سازمان ملی ریسک اظهارداشت: کمیته این سازمان با حضور کارشناسان بیمه مرکزی و اساتید دانشگاهی تشکیل شده ولی در آینده باید ساختاری برای آن تعریف شود؛ هدف ما این است که این سازمان از حالت دولتی خارج شده و ترکیب آن خصوصی باشد.

رئیس شورای عالی بیمه درباره مصوبه هیات مدیره بیمه البرز برای انتخاب مدیرعامل در شرایطی که یکی از اعضای آن هنوز تاییده نهاد ناظر را نداشته است، گفت: مقام ناظر به این موضوع ورود پیدا کرد و مشکل قانونی نبود. زمان امضای حکم، از نظر تطبیق تاریخ موضوع رعایت شده بود.

“تداوم معافیت بیمه‌های زندگی”

* فعالیت ۱۰ شرکت استارتاپی در حوزه صنعت بیمه

وی درخصوص فعالیت شرکت‌های استارتاپی (کمک نوآور) با اشاره به فعالیت با بیان اینکه ۱۰ شرکت در حوزه بیمه فعال هستند، گفت:‌ ما این شرکت ها را کارگزاری تعریف کردیم و آیین نامه آن نیز تدوین و ابلاغ شده است.

* طراحی صورت‌های مالی نمونه برای شرکت‌های بیمه

سلیمانی همچنین به برنامه بیمه مرکزی برای صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه اشاره کرد و گفت:‌ با هماهنگی سازمان حسابرسی، بورس و بیمه مرکزی در حال تدوین صورت‌های مالی نمونه و الگو برای شرکت‌های بیمه هستیم و کار تقریبا در جال اتمام است؛ امیدواریم صورت‌های مالی سال ۹۸ براساس این الگو نوشته شود.

“تداوم معافیت بیمه‌های زندگی”

وی درباره نوسان در کسری ذخایر فنی شرکت های بیمه نیز توضیح داد: روش های مختلفی مانند ذخیره مثلثی یا تطبیقی برای تعیین این موضوع وجود دارد. ما در سال ٩٧، سه برابر سال ٩٦ به شرکت های بیمه اعلام کردیم که ذخیره فنی بگیرند تا بنیان شرکت‌ها محکم‌تر شود.

  • منبع خبر : فارس