موزهای وارداتی شب عید به بازار رسید
موزهای وارداتی شب عید به بازار رسید
قیمت دستوری موز ۲۵ هزار تومان اعلام شد و در شرایطی که دو هفته از اعلام قیمت مصوب موز می‌گذرد اما موز همچنان گران است. عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان می‌گوید: گمرک در ترخیص موز از بنادر همکاری نکرد، همین موضوع باعث شد موز ارزان نشود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد موز سه هزار تومان ارزان شد و اولین محموله وارداتی جدید وارد بازار شد، این در حالی است که دو هفته پیش سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران قیمت دستوری موز را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفته بود: «کسانی که موز را بالای ۲۵ هزار تومان بفروشند، جریمه می‌شوند.» اما هنوز موز کیلویی ۵۰ هزار تومان در بازار به وفور دیده می‌شود.” موزهای وارداتی شب عید به بازار رسید”

مقصر گرانی موز گمرک است
به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان، علت گرانی موز به عدم همکاری گمرک با تاجران بر می‌گردد. اکبر یاوری می‌گوید: تخلیه کانتیرهای موز، زمان زیادی طول کشید و همین مساله موجب تحمیل هزینه اضافه به واردکنندگان شده است.

او با اشاره به کاهش قیمت موز به تجارت‌نیوز گفت: امروز اولین محموله جدید موز وارد میدان شد. کشتی موزهای هندی هم در راه است. به نظر می‌رسد که این موزها هم هفته آینده از راه برسد و امروز قیمت موز نسبت به روز گذشته سه هزار تومان کاهش داشت.

او همچنین گفت: امروز موز هندی کیلویی ۳۲ هزار تومان و موز اکوادوری کیلویی ۴۰ هزار تومان فروخته شد و پیش‌بینی بر این است که قیمت موز اکوادوری به کیلویی ۳۵ هزار تومان برسد.

محموله جدید موز در حال رنگ‌آوری است” موزهای وارداتی شب عید به بازار رسید”
هر چند که امروز اولین محموله موز به بازار رسیده است اما به گفته فروشندگان هنوز موز گران به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. به گفته یاوری، محموله‌های جدید وارداتی موز در حال رنگ‌آوری است.

عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان در پایان تاکید کرد:چنانچه گمرک با تاجران همکاری کند همان طور که قول دادیم قیمت موز به کمتر از ۲۵ هزار تومان می‌رسد.

  • منبع خبر : تجارت نیوز