موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شد
موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شد
مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد: با برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده سالیانه و مجمع فوق‌العاده ادغام موسسه اعتباری کوثر، این موسسه رسماً در بانک سپه ادغام شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد کاظم چغازردی گفت: در اجرای مصوبه شورای راهبری ادغام، بانک سپه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بورس و اوراق بهادار، زمینه برگزاری مجامع این بانک‌ها و موسسه را فراهم کرد و در قدم بعدی مجامع مربوط به موسسه اعتباری کوثر با حضور اکثریت سهامداران در روز چهارشنبه پنجم آذرماه سال ۱۳۹۹برگزار شد.

وی افزود: با برگزاری مجامع موسسه اعتباری کوثر، از روز پنجشنبه ششم آذرماه سال جاری شعب موسسه اعتباری کوثر سابق با تابلوهای بانک سپه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز و مشتریان گرامی هستند.

طبق اعلام بانک سپه، چغازردی ادامه داد: بانک سپه تمامی تمهیدات اجرایی شامل عملیات حوزه شعب، به ‌کارگیری نرم‌افزار واسط برای ارائه خدمات مشتریان، نصب تابلوهای بانک سپه، صدور احکام کلیه مسئولان و پرسنل شعب از سوی بانک سپه، ابلاغ راهبردها و دستورالعمل‌های اجرایی بانک سپه متناسب با ساختار مصوب هیئت‌ مدیره بانک سپه را انجام داده و به فضل پروردگار خدمات مطلوب به مشتریان عرضه خواهد کرد.

مدیرعامل بانک سپه در پایان ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی به‌عمل‌آمده مجامع سایر بانک‌های ادغام شونده طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده تا پایان آذرماه سال جاری برگزار شود و بدین ترتیب پرونده مهم و ملی ادغام خاتمه یابد.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی با عنوان «اظهارنظر کارشناسی درباره: «لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۱۴) قانون صدور چک»» اعلام کرد: صدور چک‌های تضمینی در وجه حامل و پشت‌نویسی آنها عملاً چک تضمینی را تبدیل به وجه نقد با مبالغ بسیار کلان نموده است که به‌دلیل غیرقابل رهگیری بودن بهترین وسیله برای پولشویی و سایر اقدامات مجرمانه بوده است.

*نقش پررنگ پشت نویسی چک در اقدامات پولشویانه
در بخش «مقدمه» گزارش بازوی کارشناسی مجلس آمده است: «براساس گزارش بانک مرکزی، ارزش چک های مبادله شده (سامانه چکاوک) در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۰٫۰۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است که سهمی حدود ۲۰ درصد از مجموع گردش وجوه در سامانه های بانک مرکزی را به‌خود اختصاص داده است. شایان ذکر است دوسوم مبلغ فوق متعلق به چک‌های تضمینی بوده است.

با توجه به رواج صدور چک در وجه حامل و نیز پشت‌نویسی چک، اولاً قاعدتاً گردش مالی چک بیش از مبلغ ثبت شده در سامانه‌های بانک مرکزی است و ثانیاً با توجه به اینکه اطلاعات این سلسله تراکنش‌ها در هیچیک از سامانه‌های اطلاعاتی حاکمیتی ثبت نمی‌شود، زمینه مناسبی برای اقدامات پولشویانه فراهم است.

  • منبع خبر : ایسنا