موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری اعلام شد
موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری اعلام شد
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد مسیحی اعلام کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.”موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری اعلام شد”

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی تاکید کرد: مودیان ضروری است اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به صورت الکترونیکی ارائه کرده و از هر گونه مراجعه غیرضرور به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

گفتنی است؛ فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

اظهار نامه های مالیاتی باید تا حداکثر ۳۱ تیر ماه هر سال به اداره امور مالیات تقدیم شود ، البته با توجه به شیوع کرونا در سال ۹۹ استثنائا مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی تا شهریور ماه تمدید شد .

 

  • مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی

لازم به ذکر است که بعد از تسلیم اظهار نامه های مالیاتی در صورتی که اشکالی در تکمیل این اظهار نامه وجود داشته باشد ، مودیان تا مدت ۳۰ روز مهلت ویرایش و رفع نقص دارند .

اظهار نامه های مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی در طول مدت ۱۲ ماه بعد از تسلیم ، توسط اداره دارایی فرصت رسیدگی داشته و بعد از تسلیم اظهار نامه ، اداره دارایی تا سه ماه فرصت دارد که بررسی های مربوط به رسیدگی خود را در قالب یک برگه تشخیص به مودی مالیاتی اعلام کند .

در رابطه با برگه تشخیص فرصت اعتراض نیز فراهم است و مودیان محترم می توانند در مهلت تعیین شده نسبت به این برگه ، اعتراض کنند .

 

همانطور که گفته شد از سال ۱۳۹۷ اظهار نامه ها به صورت اینترنتی ارسال می شوند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست . اما برای آنکه امکان ارسال اظهار نامه ها فراهم شود ابتدا لازم است که در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی ثبت نام انجام شود .

  • منبع خبر : ایسنا