میادین میوه و تره‌بار امروز و فردا تا ۷ شب باز هستند
میادین میوه و تره‌بار امروز و فردا تا ۷ شب باز هستند
میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به عنوان مشاغل گروه یک، امروز 29 آذر و فردا 30 آذر (برابر با شب یلدا) برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به عنوان مشاغل گروه یک، امروز ۲۹ آذر و فردا ۳۰ آذر (برابر با شب یلدا) برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان و در هماهنگی با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، تا ساعت ۷ شب باز هستند.

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: میادین میوه و تره بار در روزهای شنبه و یک‌شنبه ۲۹ و ۳۰ آذر (همزمان با شب یلدا) تا ساعت ۷ شب، برای ارائه خدمات به شهروندان فعال خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، مراجعه‌کنندگان می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را برای «شب یلدا» با ۳۰ تا ۴۰ درصد اختلاف قیمت نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر از میادین میوه و تره بار تهیه نمایند.

این روابط عمومی از عموم شهروندان درخواست کرد تا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا هنگام حضور در میادین میوه و تره بار، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و ضمن حفظ فاصله‌گذاری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.”میادین میوه و تره‌بار امروز و فردا تا ۷ شب باز هستند”

در آستانه آخرین شب پاییز یا همان شب یلدا قرار داریم؛ شبی که طولانی‌ترین شب و کوتاه‌ترین روز سال را به نام خود ثبت کرده و طبق رسم دیرینه مردم ایران در این زمان دور هم جمع می‌شوند، شعر می‌خوانند و میوه و شیرینی می‌خورند تا طولانی‌ترین شب سال سپری شود.

اگر اندکی به قدیم‌تر بر گردیم شرایط با اکنون بسیار متفاوت بود؛ صمیمت ها بیشتر و سفره‌ها کم رنگ تر بود؛ گویی این دو رابطه عکسی با یکدیگر دارند. هر چقدر سفره‌ها پر زرق و برق تر شد، مشکلات خانوادگی و دوری از یکدیگر نیز افزایش یافت.

مدت‌ها است رسوم تاریخی ایرانی‌ها توسط فرهنگ‌های بی بنیان مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ به عنوان نمونه می‌توان یکی از این موارد را در چهارشنبه سوری مشاهده کرد؛ جایی که در گذشته شبی برای شادی و شور یک محل بود اما اکنون اگر در این شب از خانه بیرون بروی ممکن است جانت به خطر بیفتد.

شب یلدا نیز از این ماجرا مستثنی نیست. اگر در صفحات مجازی چرخی بزنیم و «یلدا» را جست جو کنیم می‌بینیم زرق و برق، رنگ‌ها و زیبایی‌ها، لباس‌های ست و آن چنانی، سفره‌های وسیع و تزئین شده بسیار یافت می‌شود.

به طور واضح‌تر باید اذعان کرد که رسم شب یلدا در موارد نه چندان کم اکنون به یک چشم و هم چشمی، به رخ کشیدن هنر و پول تبدیل شده است؛ موضوعی که اساساً با ماهیت فرهنگ ایرانی و اسلامی در تضاد است.

به اینستاگرام که در رأس خودنمایی‌ها قرار دارد وارد می‌شویم و شب یلدا را جست جو می‌کنیم. بسیاری از صفحات با موضوعات مختلف فعال هستند؛ از فروشگاه‌های لباس گرفته که ست لباس زوج، مادر و فرزند ارائه می‌دهند گرفته تا سفره‌های یلدایی؛ آتلیه‌های عکاسی نیز سهم قابل توجهی از این تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند.

  • منبع خبر : ایران جیب