میانگین قیمت مسکن در تهران به ۲۳ میلیون تومان رسید
میانگین قیمت مسکن در تهران به ۲۳ میلیون تومان رسید
بر اساس گزارش بانک مرکزی در مردادماه سال ۱۳۹۹، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۳۱.۱ میلیون ریال بوده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه سال ۱۳۹۹، به ۹.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۵.۴ درصد کاهش و ۱۷۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.” میانگین قیمت مسکن در تهران به ۲۳ میلیون تومان رسید

بر اساس این گزارش در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۳۱.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۵ و ۷۷.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در مرداد ماه سال ۱۳۹۹»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

اگر قصد خرید مسکن در شرق تهران را دارید، باید بدانید که تفاوت قیمت بسیار زیادی در محله‌های مختلف شرق وجود دارد. قیمت مسکن در این منطقه نوسان بسیار زیادی دارد و می‌توان از متری ۱۴میلیون تومان تا متری ۸۰میلیون تومان در این منطقه واحد یافت. در ادامه قیمت مسکن در محله‌های مختلف شرق تهران را مقایسه خواهیم کرد و به بررسی عواملی که در قیمت مسکن در این منطقه دخیل است، خواهیم پرداخت.

به گفته کارشناسان مشاور املاک در محدوده شرق تهران، قیمت مسکن در این منطقه مدتی است که تغییری نداشته و ثبات بر قیمت مسکن حاکم است. اما مسئله‌ای که همه کارشناسان مشاور املاک بر آن اتفاق نظر دارند، این است که قیمت مسکن در شرق آنقدر در این چند ماه بالا رفته که بیش از آن جایی برای بالا رفتن ندارد و اگر بالاتر از این برود، دیگر خرید و فروشی در حوزه مسکن نداریم. هرچند درحال حاضر هم خرید و فروش به آن صورت انجام نمی‌شود.” میانگین قیمت مسکن در تهران به ۲۳ میلیون تومان رسید”

پاسداران، تهران‌نو، حشمتیه، وحیدیه، پیروزی، تهران‌پارس، نارمک، ابوذر، حکیمیه، نظام‌آباد، شمس‌آباد، مجیدیه و… از محله‌های مهم و معروف در شرق تهران است که نظر خریداران زیادی را برای خرید مسکن به خود جلب کرده‌‌است. تهران‌پارس، پیروزی، نارمک و پاسداران جز محله‌های محبوب‌تر و پرطرفدار تر در شرق است و قیمت آن نیز بالاتر از سایر محله‌های شرق است. البته در خصوص قیمت، این موضوع کلی است و در هریک از محله‌ها مناطقی وجود دارد که قیمت آن بالاتر از محله‌هایی که نام برده شد باشد.

  • منبع خبر : مهر