میانگین مصرف روزانه بنزین به ۴۴ میلیون لیتر رسید
میانگین مصرف روزانه بنزین به ۴۴ میلیون لیتر رسید
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در 15 روز اول فروردین‌ماه سال 99 به 44 میلیون لیتر رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف بنزین 50 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فاطمه کاهی رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به کاهش مصرف روزانه بنزین گفت: با توجه به کاهش تردد خودروها در ایام تعطیلات نوروز و همچنین توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی، میزان مصرف بنزین روند نزولی خود را ادامه می‌دهد.”میانگین مصرف روزانه بنزین به ۴۴ میلیون لیتر رسید”

وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا میانگین مصرف روزانه بنزین در ۱۵ روز اول فروردین ماه سال ۹۹ به ۴۴ میلیون لیتر رسیده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش گفت: میزان مصرف روزانه بنزین در ۱۵ روز اول فروردین‌ماه سال ۹۸، ۹۴ میلیون لیتر بوده است؛ درنتیجه در مقایسه با سال گذشته میزان مصرف بنزین ۵۰ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

کاهی در پایان با اشاره به محل مصرف این ۵۰ میلیون لیتر بنزین خاطرنشان کرد: در حال حاضر این میزان بنزین مازاد، ذخیره‌سازی می‌شود.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است.

آن‌طورکه امیر وکیل‌زاده – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران – اعلام کرده است میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در بازه زمانی ۳۰ روزه آذرماه به ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسیده است که این مقدار با توجه به مدت مشابه پارسال با ۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، ۱۵.۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش حدود ۱۶ درصدی مصرف بنزین با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور در حالی اتفاق افتاده است که میانگین مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال ۹۸، حدود ۹۴.۴ میلیون لیتر بوده است و در مقایسه با میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در سال ۹۷ با ۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر، ۶.۱ درصد رشد یافته بود.

  • منبع خبر : فارس