نرخ‌های ارز در بازار اقتصادی نیستند و دوام ندارند
نرخ‌های ارز در بازار اقتصادی نیستند و دوام ندارند
رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرده، نرخ‌های ارز در بازار، نرخ‌های اقتصادی نیستند و دوام نخواهند داشت. امیدوارم مردم عزیز دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی، نکاتی درباره بازار ارز نوشت: از چند هفته پیش دولت آمریکا با طرح لغو تمام معافیت‌های تحریمی و راه‌اندازی ماشین تبلیغاتی خود توسط رسانه‌های وابسته آخرین تلاش‌های خود را برای ایجاد التهاب در بازار ارز کلید زد.” نرخ‌های ارز در بازار اقتصادی نیستند و دوام ندارند”

به نظر نمی‌رسد اقدام دیگری برای استفاده در فشار حداکثری باقی مانده باشد. آمریکایی‌ها از این کار بیشتر هدف تبلیغاتی دارند. طبیعی است که نوسان‌گیران و سودجویان دربازار ارز برای بهره‌گیری ازفضای تبلیغاتی، تلاش لازم به عمل بیاورند.

همانگونه که قبلا گفتم، ثبات بازار برای بانک مرکزی اولویت دارد و لذا در حاشیه نرخ بازار نسبت به عرضه سنگین اقدام و اجازه آربیتراژ و نوسان گیری نخواهد داد.

بانک مرکزی ضمن افزایش عرضه در بازار ثانویه (نیما)، در راستای تسهیل و تسریع تامین ارز وارد کنندگان در این بازار به پتروشیمی ها، فولادیها و معدنی ها اعلام کرد که آنها نیز می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را، علاوه بر صرافی‌های بانکی، مستقیماً به صرافی‌های مجاز جهت واردات کالاهای دارای تخصیص ارز بفروشند.

قبلا هم گفتم، نرخ‌های ارز در بازار، نرخ‌های اقتصادی نیستند و دوام نخواهند داشت. امیدوارم مردم عزیز دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

امروز چهارشنبه بیست و ششم شهریور ماه نرخ ارز در صرافی ملی برای دومین بار اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۶۸۰۰ تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۱۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱۶۰۰ تومان است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز ۴۹۷۵ تومان تعیین شده است.

  • منبع خبر : تجارت نیوز