نرخ برابری لیر ترکیه افت کرد
نرخ برابری لیر ترکیه افت کرد
سقوط سنگین سهام ژاپن و سایر بازارهای آسیایی و بازتاب یافتن این تنش‌ها در سایر بازارها، نرخ لیر ترکیه بیش از ۱ درصد سقوط کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، پس از آن که سرمایه‌گذاران ژاپنی، از  دارایی‌های ریسک‌دار، مانند سهام، به سوی سرمایه‌های امن پناه بردند، تنش‌های انعکاسی ایجاد شده باعث التهاب بازار شد و نرخ لیر ترکیه بیش از یک درصد سقوط کرد و حتی برای چند لحظه‌ در نرخ برابری دلاری ۶.۷۳، معامله شد.

نرخ لیر ترکیه در برابر دلار، که در روز جمعه در ۵.۷۵۴۰، بسته شده بود، در پایان معاملات دیروز پس از نوسانات شدید  به ۵.۸۰۶۵ رسید.

پس از این که بحران ارزی باعث شد لیر ترکیه در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد، با سقوط دیروز ، میزان افت ارزش لیر در سال جاری هم به ۹ درصد رسید.

تحلیل‌گر ارزی سوسییت جنرال، گفت: تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین در روزهای اخیر به معنای ادامه داشتن روند کاهش ارزش ارزهای کشورهای در حال توسعه، در آینده نزدیک است. در شرایط کنونی، بازارها در غیاب هرگونه صلح تجاری، به سوی خرید دلار به هر قیمت ممکن، رو آورده‌اند.

تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین در روز جمعه باعث شد دیروز بازارهای سهام آسیا به شدت سقوط کنند و شرایط مضطربی بر بازارهای ارز حاکم شود.

  • منبع خبر : مهرنیوز