نرخ سود بین بانکی به ۱۷٫۹۵ درصد کاهش یافت
نرخ سود بین بانکی به ۱۷٫۹۵ درصد کاهش یافت
جدول تغییرات نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد که نرخ سود در این بازار از 19.76 درصد در اردیبهشت ماه امسال به 17.95 درصد در 17 تیرماه کاهش ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد جدول تغییرات نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد که نرخ سود در این بازار از ۱۹٫۷۶ درصد در اردیبهشت ماه امسال به ۱۷٫۹۵ درصد در ۱۷ تیرماه کاهش یافته است.”نرخ سود بین بانکی به ۱۷٫۹۵ درصد کاهش یافت

هفته قبل نرخ سود بین‌بانکی در دامنه ۱۸.۱۲ درصدی در نوسان بود ولی گزارش جدید بانک مرکزی از عملکرد بازار بین‌بانکی، نشان می‌دهد که مانند ماه‌های قبل نرخ سود بین‌بانکی روند کاهشی را طی می‌کند و بر همین اساس نیز وارد کانال ۱۷ درصدی شده است.”نرخ سود بین بانکی به ۱۷٫۹۵ درصد کاهش یافت”

نرخ سود بین‌بانکی از خردادماه به زیر ۱۹ درصد رسیده و در کانال ۱۸ درصدی در نوسان بود ولی در نهایت با ادامه مسیر نزولی این نرخ در ۱۷ تیرماه وارد کانال ۱۷ درصدی شد. شهرزاد دانشمندی امروز در نشستی به مناسبت آغاز هفته ازدواج در وزارت ورزش و جوانان که با حضور معاون جوانان این وزارتخانه برگزار شد، در خصوص تعویق سه ماهه اقساط وام ازدواج پس از پاندمی کووید ۱۹، اظهار کرد: پرداخت این اقساط به پایان مدت زمان پرداخت کامل وام موکول شد و مردم می‌توانند در صورتی که شعبات اصرار به دریافت اقساط وام خلاف روند ذکر شده را دارند، شکایات خود را در سامانه بانک مرکزی ثبت کنند تا در صورت وجود مستندات، مساله پیگیری شود.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی همچنین گفت: تسهیلات قرض الحسنه سه ماهه آخر ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ تعویق شد ولی بعد از آن تعویقی نداشتیم. مردم می‌توانند موارد خلاف و مشکلات را در بخش رسیدگی به شکایات سامانه بانک مرکزی ثبت و کد پرونده و کد شعبه متخلف را برای رسیدگی درج کنند و اگر مستنداتی وجود داشته باشد حتما بررسی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۸ سامانه ازدواج راه اندازی شد و تمام جوانان می‌توانند به این سامانه دسترسی و با ثبت نام از خدمات بانکی بهره‌مند شوند، تصریح کرد:
از سال ۱۳۸۸ تا کنون ۱۲ میلیون و ۶۳۵ هزار متقاضی از تسهیلات وام ازدواج به مبلغ ۱۴۴ هزار میلیارد تومان بهره‌مند شده‌اند. علیرغم وجود شرایط پاندمی کرونا ۲۴۲ هزار متقاضی از تسهیلات وام ازدواج به مبلغ ۲۰۷ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال بهره مند شده و ۳۵۱هزار نفر در نوبت وام هستند.
به گفته دانشمندی، پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود یک میلیون نفر متقاضی دریافت وام داشته باشیم. در سال گذشته نیز ۸۰ هزار نفر درصف وام بودند که به علت افزایش سقف وام، چون مدارک را دیرتر ارایه داده‌ بودند، تسهیلات خود را دیرتر دریافت کردند یا هنوز دریافت نکرده اند. این آمار به معنای حداقل بودن افراد در صف ازدواج است.

  • منبع خبر : ایران جیب