نرخ مرغ به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید/ روند قیمت‌ها کاهشی است
نرخ مرغ به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید/ روند قیمت‌ها کاهشی است
یک مقام مسئول گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار به ۲۸ هزار تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و احتمال کاهش بیشتر قیمت نیز وجود دارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد یک منبع آگاه از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به ۲۰ هزار تومان و مرغ گرم آماده طبخ نیز به ۲۸ تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.” نرخ مرغ به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت: پیش بینی می‌شود قیمت‌ها روند نزولی داشته باشد.

این مقام مسئول دلیل کاهش قیمت مرغ را تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران اعلام کرد و افزود: به دنبال تأمین نهاده‌های دامی، تولیدکنندگان نیز به تولید ترغیب شده‌اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی روزهای اخیر مسئولان نهاده‌هایی را که در گمرکات بود به سرعت ترخیص کرده و در حال توزیع این محموله‌ها در سامانه بازارگاه هستند و همین امر به بازار آرامش نسبی بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه تخلیه موجودی گمرکات منجر به کمبود نهاده‌های دامی در ماه‌های آینده می‌شود، گفت: باید تدبیر اساسی برای تأمین نهاده‌های دامی شود تا دچار چالش بزرگ‌تر نشویم.” نرخ مرغ به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید”

این مقام مسئول درباره اینکه آیا احتمال دارد نهاده‌هایی که الان توزیع می‌شود از منبع ذخایر استراتژیک باشد؟، افزود: ذخایر استراتژیک را قبلاً توزیع کرده‌اند و تمام شده است و در حال حاضر ذخایری تحت این عنوان نداریم.

  • منبع خبر : مهر