نصف ظرفیت پروازهای داخلی از ماه آینده احیا می‌شود
نصف ظرفیت پروازهای داخلی از ماه آینده احیا می‌شود
شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز به تازگی اعلام کرده که از ماه آینده میلادی ۵۳ درصد از ظرفیت پروازهای داخلی خود را احیا خواهد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شرکت هواپیمایی ایرلاین با انتشار بیانیه‌ای جدید به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد از آغاز ماه آینده میلادی، ژوئیه ۲۰۲۰، حدود ۵۳ درصد از ظرفیت پروازهای داخلی خود را آغاز کرده و از سر بگیرد.”نصف ظرفیت پروازهای داخلی از ماه آینده احیا می‌شود”

بسیاری از ایرلاین‌ها با برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های مربوط به شیوع گسترده کرونا و رشد تقاضای مسافران در جهان، تصمیم گرفته و اعلام کرده‌اند که از ماههای آینده پروازهای داخلی و خارجی خود را به تدریج از سر خواهند گرفت و بدین ترتیب از زیان‌دهی و سایر بحران‌های مالی ناشی از این پاندمی جلوگیری به عمل خواهند آورد.

ژاپن ایرلاینز نیز همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های فعال و مستقر در سراسر جهان همزمان با شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از سوی دولت کشورهای مختلف، پروازهای داخلی و بین‌المللی خود را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآوردند تا بدین ترتیب به قطع زنجیره انتقال و انتشار این بیماری کمک به سزایی کنند.”نصف ظرفیت پروازهای داخلی از ماه آینده احیا می‌شود”

به گفته دهقان، مشکل برخی ایرلاین‌ها در حال حاضر کمبود نقدینگی است که سبب شده تا در بازگرداندن هزینه بلیت‌های کنسل شده با مشکل مواجه شوند، ولی اصل موضوع استرداد بلیت بدون کسر خسارت را همه ایرلاین‌های ایرانی پذیرفته و به آن متعهد هستند. اما به دلیل نبود نقدینگی، ممکن است زمان بازگرداندن هزینه بلیت بین ۲۴ ساعت تا یک هفته زمان ببرد. اگر هم بصورت موردی کسی شکایت کند، اکثراً به اختلاف بین آژانس و ایرلاین برمی گردد که ما پیگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: موضوع استرداد هزینه بلیت به مردم بدون کسر خسارت، برای بار دوم به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است؛ همچنین بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، امکان انتقال زمان سفر بر اساس تمایل مسافر به زمان‌های دیگر هم وجود دارد.

دهقان مضمون یکی دیگر از بخشنامه‌های کرونایی سازمان هواپیمایی را الزام ایرلاین‌ها، فرودگاه‌ها و شرکت‌های هندلینگ به ضدعفونی کردن همه روزه هواپیماها و فضاهای فرودگاهی اعلام کرد و افزود: گروه‌های نظارتی همه روزه این روند را نظارت می‌کنند. البته از نظر تأمین مواد ضدعفونی کننده با مشکل و محدودیت مواجه هستیم.

  • منبع خبر : ایسنا