نفتکش ایران برمی‌گردد
نفتکش ایران برمی‌گردد
مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش در تشریح آخرین وضع نفت‌کش سابیتی (SABITI) اعلام کرد که این نفت‌کش ۹ تا ۱۰ روز آینده به آب‌های ایران می‌رسد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نصرالله سردشتی با اشاره به این‌که این نفت‌کش ظرف کمتر از ۲۴ ساعت آینده به تنگه باب‌المندب می‌رسد، اظهار کرد: کارکنان نفتکش ایران در شرایط ایمن و سلامت هستند.

وی با یادآوری این‌که دو مخزن اصلی نفت این کشتی آسیب‌یده است، وضع ایمنی این نفت‌کش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این نفت‌کش با حداکثر سرعت به سمت ایران در حرکت است.

بنا بر اعلام وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ایران، با اشاره به این‌که محموله این نفت‌کش نفت‌خام بوده، تاکید کرد: نشت نفت از دو مخزن آسیب‌دیده این نفت‌کش به‌طور کامل مهار شده است.

نفت‌کش ایرانی SABITI متعلق به شرکت ملی نفت‌کش (NITC) صبح دیروز (جمعه، ۱۹ مهرماه) در دو انفجار جداگانه که در ساعت‌های ۵ و ۵ و ۲۰ دقیقه صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی رخ داد، دچار انفجار در بخش بدنه شد.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگو با خبرنگار یورونیوز تایید کرد که انفجار احتمالا بر اثر اصابت موشک روی داده است. این درحالیست که برخی دیگر از رسانه های ایران پیش از این به نقل از کارشناسان فنی مستقر بر روی نفتکش احتمال اقدام «تروریستی» را منتفی ندانسته بودند.

طبق گزارش های منتشر شده انفجارها آسیب جدی به دو مخزن اصلی نفتکش وارد کرده و سبب نشت نفت به دریای سرخ شده اند اما چند ساعت پس از این انفجار، طبق نوشته رسانه‌های ایران نشت نفت به حداقل رسیده است و وضعیت کلی نفتکش در حال کنترل است.

  • منبع خبر : ایسنا