نفت برنت پایین مرز ۵۰ دلار ماند
نفت برنت پایین مرز ۵۰ دلار ماند
نفت برنت روز جمعه تحت تاثیر انتظارات برای تصویب یک بسته کمک اقتصادی دولت آمریکا و احتمال افزایش توزیع واکسن کووید ۱۹ بیش از یک درصد صعود کرد اما پایین مرز ۵۰ دلار ماند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، نفت برنت با ۵۴ سنت معادل ۱.۱۱ درصد افزایش، در ۴۹ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه بسته شد. برنت در اواسط معاملات جمعه تا مرز ۴۹ دلار و ۹۲ سنت پیش رفت که بالاترین قیمت از مارس بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۲ سنت افزایش، در ۴۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بسته شد.

نفت برنت در هفته گذشته ۱.۷ درصد و شاخص نفت آمریکا ۱.۹ درصد رشد داشت که پنجمین رشد هفتگی متوالی بود.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو در نیویورک اظهار کرد: با وجود رویدادهای فوق العاده منفی بهای معاملات تحت تاثیر چشم انداز بسته کمک مالی جدید صعود کرده است و ممکن است بزودی توافقی امضا شود.

بسته کمک مالی ۹۰۸ میلیارد دلاری که از حمایت هر دو حزب حاکم در آمریکا برخوردار است، در کنگره در دست بررسی قرار دارد.

وزیران گروه اوپک پلاس در دیدار رسمی روز پنج شنبه با مصالحه برای افزایش تولید از ژانویه موافقت کردند اما همچنان محدودیت عرضه خود را با توجه به ضعیف ماندن تقاضا ادامه می دهند. این گروه موافقت کرد تولید نفت از ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند و افزایش تولید متعاقب آن بر اساس ماهانه مورد بررسی قرار گیرد و نتوانست درباره سیاست تولید کلی سال ۲۰۲۱ به اجماع نظر دست پیدا کند.

بازار انتظار داشت اوپک پلاس محدودیت عرضه فعلی ۷.۷ میلیون بشکه در روز را به مدت سه ماه تا پایان مارس ادامه دهد.” نفت برنت پایین مرز ۵۰ دلار ماند”

این افزایش به معنای آن خواهد بود که اوپک پلاس محدودیت عرضه خود را از ژانویه به ۷.۲ میلیون بشکه در روز تسهیل خواهد کرد.

برخی از تحلیلگران می گویند حتی با وجود افزایش عرضه اوپک پلاس، بازار همچنان کمبود عرضه خواهد داشت اما برخی دیگر پیش بینی می کنند که بازار دچار اشباع عرضه می شود. به عنوان مثال تحلیلگران وود مک کنزی انتظار دارند که افزایش تولید تا مارس باعث اشباع عرضه ۱.۶ میلیون بشکه در روز در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ شود.

در این بین، آمار نشان داد که تولید نفت آمریکا از مه که به پایینترین رکورد دو سال و نیم اخیر رسیده بود، به دلیل ازسرگیری فعالیت تولیدکنندگان شیل بهبود پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته پنج حلقه رشد کرد و به ۲۴۶ حلقه رسیده که بالاترین میزان از ماه مه بوده است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین