نفت به روند رشد خود ادامه داد
نفت به روند رشد خود ادامه داد
قیمت‌های نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های محدودیت عرضه در بحبوحه تحریم‌های آمریکا علیه صادرکنندگان بزرگ نفت به روند رشد خود ادامه داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بهای معاملات آتی وست تگزاساینترمدیت، ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته افزایش یافت و به ۶۱.۵۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت شش سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۹.۹۴ دلار در هر بشکه رسید.

در حالی که آمریکا صادرات نفت ایران و ونزوئلا را هدف تحریم قرار داده است، تحلیلگران می‌گویند: بازارهای جهانی نفت دچار محدودیت عرضه شده‌اند. اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک دانمارک در این باره گفت: محدودیت عرضه و دورنمای عوامل عرضه و تقاضا که موافق افزایش قیمت نفت هستند از میان نرفته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد: معافیت‌ها از تحریم‌ها برای واردات نفت ایران را برای مشتریان بزرگ این کشور تمدید نخواهد کرد. واشنگتن هم‌چنین صادرات نفت ونزوئلا را هدف تحریم قرار داده که عرضه نفت را دچار اختلال بیشتری کرده است.

عامل دیگری که از افزایش قیمت نفت در معاملات روز جاری حمایت کرد، گزارش مؤسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر بنزین آمریکا ۲.۸۳ میلیون بشکه در هفته منتهی به سوم مه کاهش پیدا کرده است اما ذخایر نفت این کشور در همین مدت ۲.۸۱ میلیون بشکه افزایش داشت. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش “دورنمای انرژی کوتاه مدت ماه مه” پیش‌بینی کرد میانگین قیمت نفت برنتدر سال ۲۰۱۹ به ۶۹.۶۴ دلار در هر بشکه و در سال ۲۰۲۰ به ۶۷ دلار در هر بشکه می‌رسد که ۶.۸۶ دلار و ۵ دلار بالاتر از پیش بینی آوریل این آژانس است.

  • منبع خبر : ایسنا