نفت بیش از ۶۴ دلار در هر بشکه قیمت خورد
نفت بیش از ۶۴ دلار در هر بشکه قیمت خورد
احتمال کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا و ازسرگیری مذاکرات واشنگتن و پکن سبب شد تا قیمت نفت به 64.34 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، قیمت نفت برای چهارمین روز به علت خوش‌بینی در مورد کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته که افزایش مصرف سوخت را در این کشور را در بر خواهد داشت، افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۶۳ سنت افزایش ۶۴٫۳۴ دلار فروخته شد. این نوع نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا برای نفت، در مسیر کاهش ماهانه بیش از ۳ درصد قرار دارد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۲ سنت افزایش ۵۷٫۳۹ دلار معامله شد که این نوع نفت نیز در مسیر کاهش ماهانه حدود ۱٫۸ درصد قرار دارد.

تحلیلگران پی وی ام در یادداشتی نوشتند: «تقویت قیمت‌ها ناشی از ازسرگیری مذاکرات تجاری آمریکا و چین  و به طور کلی اعتقاد به کاهش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو بوده است.»

بانکداران مرکزی آمریکا ساعات پایانی امروز نشست دو روزه خود را شروع خواهند کرد و انتظار می‌رود که برای نخستین بار از زمان بحران مالی در بیش از یک دهه گذشته، هزینه‌های استقراض را کاهش دهند.

ترامپ گفته که یک کاهش کوچک کافی نیست.

رشد اقتصادی در آمریکا در سه ماهه دوم کمتر از انتظار کاهش یافته است و این امر چشم‌انداز مصرف نفت در این کشور را تقویت کرده است اما آمارهای اقتصادی ناامیدکننده در جاهای دیگر نگرانی برای کاهش رشد اقتصادی در جهان را افزایش داده است.

  • منبع خبر : فارس