نفت ۴۰ دلاری به اقتصاد روسیه آسیب جدی نمی‌زند
نفت ۴۰ دلاری به اقتصاد روسیه آسیب جدی نمی‌زند
وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: حتی اگر قیمت نفت به 40 دلار در هر بشکه کاهش یابد، اقتصاد روسیه تحت فشار جدی قرار نخواهد گرفت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از خبرگزاری تاس، ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت حتی اگر قیمت نفت به ۴۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد، اقتصاد روسیه تحت فشار جدی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: «اگر اقتصاد جهانی با مشکلات جدی روبرو شود، روسیه متاثر خواهد شد اما نه به سختی گذشته. ۶۰ دلار در هر بشکه، قیمتی است که ما می‌توانیم در پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری کنیم و آنها را توسعه دهیم. قیمت ۴۰ دلار، مسائل را پیچیده خواهد کرد اما حتی با وجود چنین قیمتی، ما فشار جدی در بازارهای مالی و اقتصاد داخلی از منظر بودجه و توازن در پرداخت‌ها تجربه نخواهیم کرد.»

وزارت توسعه اقتصادی روسیه در اواخر ماه آگوست، چشم انداز قیمت نفت خود را از ۶۳٫۴ دلار در هر بشکه به ۶۲٫۲ دلار در هر بشکه برای سال ۲۰۱۹ و از ۵۹٫۷ دلار به ۵۷ دلار در هر بشکه برای سال ۲۰۲۰ کاهش داد.

اورشکین افزود این کاهش قیمت نفت بعید است که اقتصاد روسیه را در آستانه فاجعه قرار دهد هرچند جنگ تجاری اقتصادهای بزرگ بر تمامی کشورها بدون استثنا تاثیر خواهد گذاشت.

وی توضیح داد: «ما بوسیله اصلاحات ساختاری اقتصاد کلان در چندین سال گذشته تاحد زیادی خود را محافظت کرده‌ایم..به همین دلیل است که با کاهش قیمت نفت از ۷۰ دلار به ۶۰ دلار در هر بشکه، هیچ فشاری بر وضعیت اقتصادی داخلی به وجود نیامد و هیچ فاجعه‌ای رخ نداد.»

  • منبع خبر : فارس