نقشه بورس (۲۳مرداد) / رشد دو هزار واحدی شاخص کل
نقشه بورس (۲۳مرداد) / رشد دو هزار واحدی شاخص کل
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا ساعت ۹ و ۳۰دقیقه، ۰.۱ درصد رشد داشت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴ درصدی مواجه شد.

 

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد آخرین قیمت ۹۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۸۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.” نقشه بورس (۲۳مرداد)

نمادهای «خودرو»، «سپید» و «برکت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «دی»، «هرمز» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۵۱۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۸۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

شاخص بورس امروز با ۳۲۴۸ هزار واحد مثبت ( ۰٫۲۶درصد)در محدوده یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌ کل هم‌وزن هم امروز با ۱۸۰۲ واحد ( ۰٫۴۳ درصد) رشد در محدوده ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس در نیم ساعت ابتدایی شروع بازار در محدوده ۱٫۹ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت. امروز نمادهای پارس،شتران و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس گذاشتند. برترین صنایع بورسی هم امروز خودرویی‌ها، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی هستند.

گروه‌های بانکی و خودرویی با تقاضا در بازار رو به رو شدند. این دو گروه هفته گذشته روندی منفی را پشت سر گذاشتند و بیشتر نمادهایشان با اصلاح همراه شدند امروز گروه بانک با روندی مثبت آغاز به کار کرده است و وبملت، وتجارت و وبصادر از نمادهای مثبت این گروه هستند.

همچنین گروه خودرو هم با روندی مثبت آغاز به کار کرده است. در شروع بازار امروز خساپا با افزایش تقاضا در میان خریداران رو به رو شد. امروز این گروه در کانون توجه بازار قرار گرفته است. نماد خورو هم که هفته گذشته با روندی منفی بود امروز با افزایش خریدار و تقاضا رو به رو شده است.” نقشه بورس (۲۳مرداد) / رشد دو هزار واحدی شاخص کل”

بازار سرمایه هفته گذشته با روند صعودی به کار خود پایان داد و شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد قرار گرفت. امروز کدام اخبار بر روند بازار سهام موثر هستند؟

_قیمت سنگ آهن در روزهای گذشته روند کاهشی را در پیش گرفته است. برخی علت کاهش قیمت سنگ آهن را عزم چین برای کاهش تولید فولاد می‌دانند چین به عنوان بزرگترین تولید کنندفولاد و بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان است. تغییر سیاست‌های این کشور در زمینه مصرف سنگ آهن تغییرات زیادی در قیمت این بازار ایجاد کرده است.

_شیر و لبنیات از قیمت‌گذاری دستوری خارج شد. این خبر را روز گذشته سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی داد و در این باره گفت: برخی از کارخانه‌ها با قیمت ۶۴۰۰ تومان شیر خام را از دامداران می‌خرند و برخی کارخانه‌ها به قیمت کمتر؛ بنابراین بر این اساس برآورده‌های انجام شده نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد به قیمت محصولات لبنی اضافه شده است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین