نمای پایانی بورس (۱۸مرداد۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۱۵هزار واحدی همراه شد
نمای پایانی بورس (۱۸مرداد۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۱۵هزار واحدی همراه شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۱.۰۸درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۱.۲۲درصد صعود پیدا کرد.

 

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد ۱۵هزار و ۳۱۵واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۳هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۲۲درصدی مواجه شد.”نمای پایانی بورس (۱۸مرداد۱۴۰۰)”

آخرین قیمت ۱۹۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۶۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای بانکی پس از مدت ها

حقیقی‌ها امروز حدود ۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فولاد»، «شستا»، «پترول»، «خودرو»، «خساپا»، «برکت» و «فملی» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «وهامون»، «دی»، «لطیف»، «کرمان»، «فگستر»، «فتوسا» و «شاروم» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.”نمای پایانی بورس (۱۸مرداد۱۴۰۰)”

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۶هزار و ۷۵۰میلیارد تومان رسید.

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس صبح امروز خبر داد که دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شده است.

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس صبح امروز خبر داد که دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شده است.

وی در توییتی نوشته است: «دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوقهای سرمایه‌گذاری ابلاغ شد. زیرساخت قانونی توسعه و دسترسی واقعی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تحقق شعار توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم فراهم شد. فین‌تک‌ها و استارتاپ‌های مختلف می‌توانند شاهراه جذب بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشند.»

مریم محبی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در این باره می‌گوید: رنگ‌های سبزی که در بازار می‌بینیم از جنس تقاضا در بازار سهام نیست و افزایش سلیقه‌ای برخی از سهم‌ها به دلیل استقبال از رئیس جمهور جدید است. وی در این باره تشریح کرد: اعضای معرفی شده به عنوان کابینه و تیم اقتصادی، امیدی را برای شرکت‌ها به لحاظ کسب و کار ایجاد نکرده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد افرادی که نام آن‌ها به عنوان افراد دسته اول تیم اقتصادی منتشر شده است، علاقه زیادی به اقتصاد آزاد ندارند و بیشتر با اقتصاد کنترل شده موافق هستند. البته ممکن است اقتصاد آزاد مدیریت شده که همراه با کنترل و فضای دستوری باشد را هم تجربه کنیم.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین