نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در خردادماه
نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در خردادماه
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که وضعیت قیمت آن‌ها در خرداد ماه امسال منتشر شده، قیمت هفت کالا نسبت به خرداد سال قبل افزایش داشته و تنها قیمت گوشت قرمز با کاهش مواجه شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در خرداد امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۴۵ درصد افزایش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان در خرداد سال قبل به ۱۶ هزار و ۲۰۰ در ماه مشابه سال جاری رسیده است.”نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در خردادماه”

البته قیمت برنج طارم اعلا، داخلی هاشمی درجه یک و تیلندی در این مدت به ترتیب ۷.۸، ۷.۲ و ۳.۴ درصد افزایش داشته و در خرداد امسال به حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰، ۲۵ هزار و ۷۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۹ درصد افزایش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در خرداد سال قبل به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در خرداد امسال رسیده است.

اما قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در این مدت ۱۳.۳ و ۳.۶ درصد کاهشش یافته و قیمت آن‌ها در آخرین ماه بهار امسال به حدود ۷۶ هزار و ۷۰۰ و ۹۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در خرداد سال قبل به ترتیب حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ و ۹۶ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.”نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در خردادماه”

در این میان قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی در خرداد امسال به ترتیب ۸.۷ و ۲.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در خرداد امسال به حدود ۶۹۵۰ تومان رسیده است.

بانک مرکزی قیمت خرده فروشی ۴۲ قلم کالا در قالب ۱۱ گروه مواد خوراکی منتهی به ۱۲ خرداد ۹۶ را اعلام کرد که بر این اساس نرخ ۴ گروه افزایش، ۴ گروه کاهش و سه گروه ثابت ماند.به گزارش تسنیم، نرخ تخم مرغ، برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته افزایش و نرخ گروه هایی نظیر لبنیات، میوه های تازه و سبزی های تازه کاهش داشته است، همچنین نرخ حبوب، چای و روغن نباتی تغییر قیمتی نداشت.در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه و پنیر پاستوریزه هریک معادل ۰/۵ درصد کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۳/۷ درصد افزایش یافت و شانه ای ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ ریال فروش رفت.در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰/۴ درصد افزایش داشت و بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو بدون تغییر بود. در گروه حبوب قیمت لپه و نخود معادل ۰/۱ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود.در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب زرد و لیموشیرین عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱/۹ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۱ درصد و گوشت مرغ ۰/۷ درصد افزایش داشت.در این هفته قیمت شکر معادل ۱/۳ درصد کاهش یافت و قیمت قند، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت گروه لبنیات در یک سال منتهی به هفته مورد گزارش (یک سال اخیر) ۷/۲ درصد، تخم مرغ ۲۸/۶ درصد، برنج ۲۳/۱ درصد، حبوب ۲۲/۷ درصد، میوه های تازه ۳۲/۶ درصد، سبزی های تازه ۳۱/۹ درصد، گوشت قرمز ۱۶/۹ درصد، گوشت مرغ ۹/۷ درصد، قند و شکر ۱۵/۹ درصد، چای ۲۰/۳ درصد و روغن نباتی ۸/۲ درصد افزایش یافته است.”نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در خردادماه”

  • منبع خبر : ایسنا