هشدار برادکام سهام تولیدکنندگان تراشه کامپیوتری را پایین کشید
هشدار برادکام سهام تولیدکنندگان تراشه کامپیوتری را پایین کشید
هشدار برادکام در مورد ضعف گسترده تقاضای جهانی،درحالی که سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اجلاس هفته آینده فدرال‌رزرو هستند، باعث شد سهام آمریکا در مقادیر پایین‌تری بسته شوند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، درحالی که سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اجلاس هفته آینده فدرال‌رزرو هستند، هشدار برادکام در مورد ضعف گسترده تقاضای جهانی، به سهام سازندگان تراشه کامپیوتری فشار وارد کرد و به نگرانی‌های تجاری آمریکا و چین افزود و سهام آمریکا در مقادیر پایین‌تری بسته شدند.

پس از اینکه شرکت برادکام پیش‌بینی درآمد امسال خود را با اشاره به تنش‌های تجاری آمریکا و چین و کاهش صادرات به هوآوی، ۲ میلیارد دلار کاهش داد، سهام این شرکت ۵.۶ درصد سقوط کرد.

سایر سازندگان تراشه کامپیوتری هم که فروش بالایی در چین داشتند، با سقوط سنگین سهام خود روبرو شدند. شاخص نیمه‌رساناهای (تراشه‌های کامپیوتری) فیلادلفیا ۲.۶ درصد سقوط کرد.

اکثر سرمایه‌گذاران روی کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو حساب باز کرده‌اند، هرچند احتمالاً این کاهش نرخ در ماه ژوئن انجام نخواهد شد، اما به زودی اتفاق خواهد افتاد.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۷.۱۶ واحد یا ۰.۰۷ درصد افت کرد و به ۲۶۰۸۹.۶۱ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ با افت ۴.۶۶ واحدی یا ۰.۱۶ درصدی، در ۲۸۸۶.۹۸ واحد بسته شد و کامپوزیت نزدک ۴۰.۴۷ واحد یا ۰.۵۲ درصد افت کرد و به ۷۷۹۶.۶۶ واحد رسید.

  • منبع خبر : مهر