چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

  • شناسه : 119400
  • 09 مارس 2020 - 13:25
  • 0 دیدگاه
در پی افزایش مصرف؛

هشدار کاهش کیفیت آب

هشدار کاهش کیفیت آب
هشدار کاهش کیفیت آب
معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: باتوجه به اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است، ادامه افزایش مصرف ۲۰ تا ۳۰ درصدی آب در اکثر شهرها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ممکن است در تولید آب با کیفیت اختلال ایجاد کند. خصوصا اگر رودخانه‌ها سیلابی شوند و کدورت آب ورودی بالاتر از معمول برود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد قاسم تقی‌زاده خامسی در صفحه اینستاگرام نوشت: این روزها مصرف آب به طور متوسط در سطح کشور حدود ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد و از ۹ میلیارد به ۱۱.۵ میلیارد متر مکعب (دو و نیم میلیارد متر مکعب افزایش) رسیده است.”هشدار کاهش کیفیت آب در پی افزایش مصرف”

وی با بیان اینکه تهران در این افزایش حدود یک میلیارد متر مکعب روزانه سهم دارد و شهر تبریز با ۴۰ درصد افزایش رکورد زده است، اظهار کرد: اگر هر فرد روزانه ۱۲ بار دست‌هایش را با روش صحیح شستن دست‌ها در ۲۰ ثانیه بشوید، ۲۴ لیتر آب مصرف می‌کند. با بستن شیر آب در ابتدا و دوباره باز کردن آن بعد از ۲۰ ثانیه، هر فرد روزانه این مقدار از آب آشامیدنی را صرفه‌جویی خواهد کرد.

به گفته معاون آب و آبفای وزارت نیرو، وظیفه وزارت نیرو تامین آب با کیفیت و مسئولیت اجتماعی همه مردم مصرف بهینه است. برای شکست کرونا آب نقش حیاتی دارد، ویروس مسری است و فقط رعایت بهداشت عمومی و فردی آن را شکست خواهد داد، اما کمی تغییر در سبک مصرف کمک جدی خواهد کرد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی دست‌ها، خواستار مصرف بهینه آب از سوی مردم شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، قاسم تقی‌زاده خامسی در مراسم بهره‌برداری همزمان از ۴۱ پروژه صنعت آب و برق در ۶ استان کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: نقش آب در زندگی، همیشه جدی بوده و این روزها در سراسر جهان این نقش پررنگ‌تر و حیاتی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما تامین آب باکیفیت برای مردم و مسوولیت اجتماعی جوامع، مصرف بهینه آب است، گفت: بارندگی‌های اخیر به افزایش ذخایر آبی کشور کمک کرده، اما باید توجه داشت که ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است و چون آب باید در اختیار همه ایرانی‌ها قرار گیرد، افزایش مصرف ۳۰ درصدی آب در برخی شهرها و ۱۵ درصدی در شهر تهران نگران کننده است.

  • منبع خبر : ایسنا

برچسب ها

پایان یک توقف طولانی/ گاز ایران در مسیر پاکستان 24 آوریل 2024

پایان یک توقف طولانی/ گاز ایران در مسیر پاکستان

طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال پیش طراحی و اجرا شد که تاکنون به دلایل مختلفی وارد فاز عملیاتی نشده بود، اما با حضور ایران در پاکستان و مذاکرات صورت گرفته و با ابراز تمایل طرف پاکستانی، این موضوع اکنون به مرحله اجرا نزدیک‌تر شده است.

تورم فروردین ماه اعلام شد 23 آوریل 2024

تورم فروردین ماه اعلام شد

طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی این کشور/ افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی ایران 21 آوریل 2024

پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی این کشور/ افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی ایران

سایت خبری المیادین در تحلیلی نوشت:‌ بعد از یک دهه تحریم‌های شدید اقتصادی، اسرائیل انتظار داشت ایران به دلیل نگرانی نسبت به افزایش مشکلات اقتصادی واکنشی غیرمتناسب در مقابل حمله به کنسولگری نشان بدهد و این عملیات کمترین خطر را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند؛ اما حمله گسترده موشکی به رژیم صهیونیستی نشان داد ایران بر این نگرانی فائق آمده است. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.