همچنان در مبانی بانکداری بدون ربا دچار مساله هستیم
همچنان در مبانی بانکداری بدون ربا دچار مساله هستیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به گذشت ۳۸سال از تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا گفت:در حالی که انتظار بود این قانون کامل اجرا شده باشد، امروز در مورد مبانی آن نیز دچار مساله هستیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  فرهاد دژپسند امروز شنبه نهم شهریور ٩٨ در سی امین همایش بانکداری اسلامی گفت: سی و هشت سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا می گذرد و بعد از ٤ دهه از تصویب قانون، در کشوری که انقلاب با شعار اسلامی به پیروزی رسیده، انتظار می رود که این قانون کامل اجرا شده و عملیات بانکی، کاملا بدون ربا و اسلامی باشد، این می توانست مهمترین دستاورد تصویب قانون باشد اما امروز در مورد مبانی دچار مساله هستیم؛ و این موجب شده برخی مراجع نسبت به این قانون و عملیات بانکی به شدت منتقد باشند.

وزیر اقتصاد افزود: به نظر می رسد ما ضمن اینکه باید به اقدامات ارج نهیم و تشکر کنیم که در همین شرایط امور را مدیریت می‌نمایند تا نقش بانک در توسعه اقتصادی دچار نقصان نشود اما به هر حال باید موانع نیز برطرف شود.

وی تصریح کرد: این بحث جدی است و باید توجه داشته باشیم که فارغ از انتقادات و ضعفهاباید عملکرد نظام بانکی را در این شرایط پرتنش، ارج بنهیم ولی نقدها را هم جدی بگیریم.

  • منبع خبر : مهرنیوز