هپکو در آستانه امضای قرارداد تولید ماشین‌آلات معدنی
هپکو در آستانه امضای قرارداد تولید ماشین‌آلات معدنی
به گفته رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در نشست کارگروه شرکت هپکو، با توجه به شرایطی که برای تسهیل فعالیت‌های هپکو ایجاد شده است، این شرکت در آستانه امضای قرارداد با شرکت‌های متقاضی داخلی است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد خداداد غریب‌پور در نشست با سهامداران و مدیران ارشد شرکت هپکو و خانه معدن ایران، با بیان اینکه خانه معدن به همراه شرکت هپکو و با پشتیبانی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، می‌تواند طی هفته‌های آتی، تفاهم‌نامه‌های موجود با شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی را به قرارداد تبدیل کند؛ گفت: این نشست سبب شده تا از موازی‌کاری‌ها و پراکنده‌کاری‌ها جلوگیری شود.

رییس هیات عامل ایمدرو با اشاره به اینکه کارگروه هپکو، در ایمیدرو مستقر است، حضور مدیرعامل یا نماینده قانونی و همچنین سهامداران را در این کارگروه ضروری دانست.

ایمیدرو تسهیل فرایند تهیه و دریافت ارز را برعهده می‌گیرد

غریب‌پور اعلام کرد: ایمیدرو موضوع تسهیل فرایند تهیه و دریافت ارز را برعهده می گیرد و آن را با کمک نهادهای بالادستی از جمله بانک مرکزی، گمرک و … برطرف می‌کند. با اقدامات این سازمان، هزینه تبدیل ریال به ارز مورد نیاز، صفر خواهد بود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ضمن تاکید بر همراهی ایمیدرو تا مرحله عقد قرارداد، خواستار اعلام نیاز ارزی هپکو نیز شد و گفت: ایمیدرو تا مرحله عقد قرارداد بین سرویس‌گیرنده و سرویس‌دهنده، هدایت امور را عهده‌دار است و از آن پس طرفین قرارداد هستند که فعالیت‌ها را ادامه می‌دهند؛ لذا ضروری است برای تبدیل تفاهمنامه‌ها به قرارداد، طرفین با حضور صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، به جمع‌بندی نهایی برسند.

در ادامه این نشست محمد رضا بهرامن-رییس خانه معدن- با بیان اینکه تمامی شرایط پیش‌رو در حوزه برند و مدل‌سازی، کارشناسی فنی و دقیقی شده است، گفت: توافقات با هپکو در این بخش و حتی خدمات پس از فروش انجام شده و اکنون آماده سفارش‌دهی هستیم. در حال حاضر در حال جمع‌بندی برای اعداد و ارقام سفارش‌ها در بخش بیل مکانیکی، لودر، دامپتراک و… هستیم که شرکت هپکو با این روند می‌تواند برنامه‌ریزی خود را آغاز کند.

در مسیر فعال‌سازی هپکو تنها نیستیم

همچنین مرتضی لطفی- عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی- نیز در این نشست اعلام کرد: راهکارهای تسهیل تولید، تضامین قابل ارائه به بانک، دریافت تسهیلات و… انجام شده و در حال مذاکره با بانک‌ها هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در مسیر فعال‌سازی هپکو، احساس تنهایی نمی‌کنیم، اظهار کرد: تلاش‌ ما براین است که در حوزه تولید پاسخگو باشیم؛ بطوریکه هم نیروی کار و هم سهامدار به حقوق خود برسند.

هپکو پس از ۱۳ سال بلند می‌شود

از سوی دیگر علی محمد رفیعی -مدیر عامل هپکو- با یادآوری اینکه اکنون بار زمین افتاده هپکو پس از ۱۳ سال در حال برداشته شدن است، گفت: همانند هر نیرو محرکه‌ای، ابتدای حرکت، نیروی بالایی نیاز است که این مهم در حال انجام شدن است. در حال حاضر تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد جزو ضروریات حرکت‌های اولیه هپکو است.

وی افزود: تولید ماشین‌آلات، هسته اصلی فعالیت‌های ما در سال‌های نخستین است. زمینه مشترکی با مشتریان، در رابطه با برند و مدل داریم که اکنون تنها در انتظار اجرای فرآیند تامین ارز آن هستیم.

در این نشست همچنین گزارشی از نیاز شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به برنامه تولیدات و خدمات هپکو از جمله ساخت بیل مکانیکی، لودر، دامپتراک و … ارائه شد. ضمن اینکه با توجه به وجود طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط، مقرر شد دو طرف به ارائه توانمندی‌ها و نیازهای خود بپردازند.

  • منبع خبر : ایسنا