وابستگی درآمد گلدمن ساکس به ۵ شرکت بزرگ
وابستگی درآمد گلدمن ساکس به ۵ شرکت بزرگ
گلدمن ساکس در یک یادداشت جدید گفت: بازار سهام ممکن است در حال افزایش در باشد ، اما فقط 5 شرکت در رشد سود S&P 500 مشارکت دارند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد این شرکت پس از خرد کردن داده ها از ۳۹۷ مؤلفه S&P که تاکنون درآمدی گزارش کرده اند ، دریافت که “FAAMG”  یا فیس بوک ، آمازون ، اپل ، مایکروسافت، گوگل و الفبای والدین – درآمد سه ماهه چهارم خود را ۱۶٪ نسبت به سال گذشته افزایش دادند.

به طور کلی ، درآمد سه ماهه چهارم ۲٪, S&Pافزایش یافته است ، اما همه اینها به لطف سهام FAAMG است. بدون این ۵ سهام ، رشد درآمدهای سالانه این شاخص صفر است.

تحلیلگران این شرکت به رهبری دیوید کوستین در یادداشتی به مشتریان گفتند: “قدرت درآمد مگا درپوش تضاد با ضعف درآمدهای کلاه های کوچک است.” “راسل ۲۰۰۰ با کاهش ۷ درصدی درآمد در سه ماهه چهارم روبرو شد ، زیرا بسیاری از شرکتهای کوچکتر رشد خط ضعیفی را نشان دادند و در جذب دستمزدها و سایر هزینه های ورودی مشکل داشتند.”

سبد خرید ,”FAAMG” 18٪ کل بازار ۵۰۰ S&P را تشکیل می دهد. آخرین بار ارزش در میان پنج سهام فناوری در سال ۲۰۰۰ ، زمانی که مایکروسافت ، سیسکو ، جنرال الکتریک ، اینتل و اکسون موبیل پنج شرکت بزرگ این شاخص بودند, متمرکز شد.

کوستین در یادداشتی در تاریخ ۳۱ ژانویه نوشت: “انتظارات پایین تر از رشد ، ارزشگذاری کمتر و نسبت سرمایه گذاری مجدد بیشتر نشان می دهد که ترکیب کنونی ممکن است پایدارتر از سال ۲۰۰۰ باشد”.