واردات گوشت در بهار دو برابر شد
واردات گوشت در بهار دو برابر شد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از رشد ۲ برابری واردات گوشت در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش واردات نشانه مبادلات پولی بهتر ما با کشورها نسبت به سال گذشته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اینکه از ابتدای سال جاری چه میزان واردات گوشت انجام شده است،گفت: طی سه ماه گذشته ۴۵ هزار تن واردات گوشت انجام شده که دو برابر میزان مشابه سال گذشته است.

رفیعی پور گفت: در سه ماه نخست سال گذشته ۲۷ هزار تن واردات گوشت انجام شده بود که امسال با برنامه ریزی مناسب و برای تامین نیاز داخل میزان گوشت بیشتری وارد کرده ایم.

واردات این گوشت ها آنطور که پیش‌تر یک مقام مسئول در وزارت جهاد به خبرنگار فارس اعلام کرده بود با ارز نیمایی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه مسئولان تولید اعلام می کنند که تولید گوشت امسال افزایش یافته است پس چرا واردات بیشتر شده است، گفت: واردات با توجه به میزان انتقال ارزی که می‌توانند انجام دهند صورت می‌گیرد اگر امسال نسبت به سال گذشته واردات گوشت بیشتری داریم به این دلیل است که وارد کننده  های ما در زمینه انتقال ارز هیچ مشکلی نداشتند در حالی که شاید سال گذشته چنین مشکلی وجود داشته است.

مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیش از این خبرنگار فارس گفته بود تولید گوشت امسال ۴ تا ۵ درصد افزایش خواهد داشت. وی همچنین تصریح کرد که رشد ۵ درصدی تولید گوشت یک گام ما را به خودکفایی نزدیک می کند.

به گزارش فارس حجم افزایش تولید گوشت با رقم ۵درصدی که این مقام مسئول اعلام کرده با توجه به تولید ۸۵۰ هزار تومانی گوشت در داخل کشور، معادل ۴۵ هزار تن خواهد بود که اگر این افزایش به ۱۲۰ هزار تومان برسد می توانیم خودکفا بودن خود را در تولید گوشت اعلام کنیم.

  • منبع خبر : فارس