واردات ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به کشور
واردات ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به کشور

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از صدا و سیما، علیرضا رزم حسینی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: ما در جلسات هفتگی ستاد تنظیم همواره دو مورد را مورد بررسی قرار می‌دهیم که مورد اول تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در کشور است که معمولاً سیاست ما بر افزایش […]

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از صدا و سیما، علیرضا رزم حسینی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: ما در جلسات هفتگی ستاد تنظیم همواره دو مورد را مورد بررسی قرار می‌دهیم که مورد اول تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در کشور است که معمولاً سیاست ما بر افزایش تولید داخل و همچنین واردات کالاهای ضروری به کشور است.”واردات ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به کشور”

واردات ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس گزارشی که گمرک ایران اعلام کرد، تاکنون بیش از ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده است و نسبت به تأمین ذخایر کالاهای راهبردی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در مورد ترخیص کالا از گمرکات کشور گفت: این موضوع یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دارایی است و برای روان کردن هر چه بیشتر کالاهای دپو شده در گمرکات کشور ما بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت به طور جدی با همکاری گمرک نسبت به ترخیص سریع کالا از گمرکات کشور اقدام می‌کنیم و تا امروز هم ترخیص کالا به خوبی بر اساس مصوبه انجام گرفته است.

رزم حسینی با اشاره به میزان ورودی کالا به بنادر کشور، بیان داشت: بر اساس گزارش واصله در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار بیش از ۴ میلیون تن کالا در به بنادر کشور وارد شده که مراحل قانونی برای ترخیص آن صورت می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: همواره در تلاش هستیم که مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات را تأمین کنیم که تأثیر بر عرضه کالا در بازار خواهد داشت و سپس در تلاش هستیم تا کالاهای اساسی و ضروری را طبق برنامه وارد کنیم که خوش‌بختانه در حال انجام است و سعی کرده‌ایم با عرضه به موقع این کالاها در تنظیم بازار این کالاها اقدام کنیم.

نوسان قیمت ۶۰ قلم کالای مورد رصد و پایش سازمان حمایت

رزم حسینی با بیان اینکه بررسی قیمت ۱۰۰ قلم کالا در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار دارد، بیان داشت: بر اساس گزارش امروز ستاد تنظیم بازار، حدود ۴۰ قلم از این کالاها به لحاظ قیمت و عرضه ثبات خوبی در بازار داشته و ۶۰ قلم دیگر نیز دارای نوسانات قیمت است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، سازمان حمایت و دیگر دستگاه‌های مسئول سعی می‌کنند که در جهت کاهش قیمت یا تنظیم بازار آن اقداماتی انجام شود.

رزم حسینی گفت: در حوزه اختیارات ستاد تنظیم بازار به استانداران نیز به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار استانی اختیار لازم در حوزه قیمت گذاری و ترخیص کالاها داده شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به پخش گزارشی از رسانه ملی مبنی بر نرسیدن نهاده‌های دامی پس از ترخیص از گمرک به دست مصرف کننده‌های واقعی گفت: به همه دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده که باید به سامانه جامع تجارت متصل باشند.

وی گفت: اکنون نیز اعلام می‌کنیم دستگاه‌های نظارتی باید به عملکرد بخشی از دستگاه‌های دولتی که در این مورد کوتاهی و یا کم‌کاری کرده‌اند، ورود کنند.

  • منبع خبر : مهر