واریز بخش دوم سود سهام عدالت چه شد؟
واریز بخش دوم سود سهام عدالت چه شد؟
در حالی که حدود سه ماه از واریز بخش اول سود سهام عدالت سال 98 گذشته است، همچنان خبری از واریز بخش دوم این سود نیست.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در حالی که حدود سه ماه از واریز بخش اول سود سهام عدالت سال ۹۸ گذشته است، همچنان خبری از واریز بخش دوم این سود نیست. در حالی که طبق گفته مسئولان قرار بود اسامی شرکت‌هایی که هنوز سود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند حدود یک ماه قبل اعلام شود.

سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ یک مرحله‌ای به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد. این در حالی است که قرار شد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود.

در این راستا واریز مرحله‌ نخست در ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹ صورت گرفت و افراد ۵۰ درصد سود سهام خود را دریافت کردند.

برای مثال سود تعلق گرفته به مشمولی که سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی دارد حدود ۱۶۸ هزار تومان بود که نیمی از این مبلغ را در تاریخ مذکور دریافت کرد.

قرار شد مرحله دوم سود در سال جاری واریز شود و حتی تاریخ‌های مختلفی از سوی مسئولان اعلام شد، اما این اتفاق نیفتاد.

حسین فهیمی – مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی – در اواخر فروردین ماه توضیح داده بود که این شرکت هنوز در انتظار دریافت سود از سوی شرکت‌های سهام عدالتی است. البته حدود یک ماه قبل نیز که همچنان خبری از واریز بخش دوم سود سهام عدالت نشد.

فهیمی اعلام کرد که نام پنج شرکتی که تاکنون سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند، اعلام خواهد شد که این اتفاق نیز تاکنون رخ نداده است.

براین اساس، برخی شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا شرکت‌هایی که بخش دوم سود را پرداخت نکرده‌اند یا با مشکل مالی روبرو هستند یا برنامه افزایش سرمایه دارند به همین دلیل احتمالا بخش دوم سود دوباره به دو بخش تقسیم شده و ۳۰ درصد بخش دوم به زودی به حساب مشمولان واریز می‌شود و ۲۰ درصد باقی‌مانده زمانی که شرکت‌ها سود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کردند به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

  • منبع خبر : ایران جیب