وال استریت معاملات هفته گذشته را با سود اندک به پایان رساند
وال استریت معاملات هفته گذشته را با سود اندک به پایان رساند
در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌هایی جدیدی در مورد بسته کمک کرونایی جدید دولت آمریکا بودند و داده‌های اقتصادی منفی و مثبت زیادی در این هفته گزارش شاخص‌ها به سودی اندک رضایت دادند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات این هفته وال‌استریت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌هایی جدیدی در مورد بسته کمک کرونایی جدید دولت آمریکا بودند و داده‌های اقتصادی منفی و مثبت زیادی در این هفته گزارش شاخص‌ها به سودی اندک رضایت دادند.” وال استریت معاملات هفته گذشته را با سود اندک به پایان رساند”

در معاملات دیشب، اس‌اندپی ۵۰۰ کمتر از ۰.۱ درصد افت کرد تا در ۳,۳۷۲.۸۵ واحد به کار خود پایان دهد، در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۲۱ درصد افت کرد تا در پایان در ۱۱,۰۱۹.۳ واحد بسته شود. میانگین صنعتی داوجونز ۳۴.۳ واحد یا ۰.۱۲ درصد رشد کرد و در ۲۷,۹۳۱.۰۲ واحد بسته شد.

سهام تکنولوژی در معاملات دیشب تحت فشار قرار گرفته و افت کردند، در حالی که سهام شرکت‌هایی که از بازگشایی اقتصادی سود می‌برند (مانند ایرلاین‌ها) توانستند به رشد متوسطی دست پیدا کنند.” وال استریت معاملات هفته گذشته را با سود اندک به پایان رساند”

این هفته داوجونز ۱.۸ درصد رشد کرد، نزدک تنها ۰.۱ درصد و اس‌اندپی ۰.۶۴ درصد بالا آمدند.

 

 شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۲۵ مرداد) با افت ۵۵ هزار واحدی مواجه شد و این روند منفی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر شاخص کل در رقم یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد قرار گرفته است.

شاخص هم‌وزن نیز با افت ۶۲۰۰ واحدی به رقم ۵۰۵ هزار واحد رسیده و تقریباً همه نمادهای شاخص‌ساز با افت ارزش سهام مواجه شده‌اند؛ به گونه‌ای که دو نماد «فارس» و «فملی» اثرگذاری به ترتیب ۶ و ۴ هزار واحدی در کاهش شاخص داشته و ارزش سهام هر دو نماد نیز منفی ۵ درصد بوده است.

گفتنی است روند منفی بودن بازار از هفته گذشته آغاز شد و با اعلام آغاز فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی از فردا، احتمال افزایش شاخص در معاملات این هفته پیش بینی می‌شد؛ اما صف فروش در معاملات امروز بسیار فشرده بوده و فشار عرضه سبب شده تا تقریباً همه نمادهای صنعتی در تابلوی امروز معاملات بورس، قرمزپوش باشند.

  • منبع خبر : مهر