وام یک میلیونی ۱۷٫۱ میلیون سرپرست خانوار فردا واریز می‌شود
وام یک میلیونی ۱۷٫۱ میلیون سرپرست خانوار فردا واریز می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بررسی پیامک‌های متقاضیان وام قرض‌الحسنه یک‌میلیون تومانی کرونا فهرست 17 میلیون و 153 هزار و 21 سرپرست خانوار به سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها ارسال شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: پس از بررسی پیامک‌های متقاضیان وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی ویژه کرونا ظهر امروز لیست ۱۷ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۰۲۱ نفر سرپرست خانوار به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد تا با اقدام بانک مرکزی، از ظهر فردا به حساب مردم عزیز واریز شود. واریز درخواست‌های دریافتی پس از امروز نیز از ۱۰ اردیبهشت ماه انجام می‌شود. “وام یک میلیونی ۱۷٫۱ میلیون سرپرست خانوار فردا واریز می‌شود”

 بعد از اعلام رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه به سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود، پیامکی با سرشماره V.REFAH برای سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال شد که اگر مایل به دریافت این وام هستید، شماره ملی سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ و با تلفن همراه متعلق به سرپرست خانوار ارسال شود که با توجه به اینکه عده زیادی از سرپرست خانوار چندین سیم‌کارت برای خود داشتند حدود ۸۰ میلیون پیامک به وزارت رفاه ارسال شده بود که طبق اعلام وزیر رفاه، از این تعداد برای ۱۷٫۱ میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی پرداخت می‌شود.

این وام با کارمزد ۴ درصد و ۳۰ ماهه بوده که از تیرماه ماهانه ۳۵ هزار تومان از حساب یارانه خانوارها کسر می‌شود.

همچنین برای ۴ میلیون خانوار شناخته شده، وام بیشتری پرداخت می‌شود که برای خانوارهای دو و سه نفره یک و نیم میلیون تومان و برای خانوارهای چهار نفره و بیشتر ۲ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

حسین میرزایی با اشاره به اینکه تمام کسانی که در لیست یارانه‌بگیران قرار دارند مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا هستند، اظهار کرد: همانطور که طی اطلاعیه‌های متعدد اعلام شده، برای دریافت این وام صرفاً ارسال شماره ملی سرپرست خانوار به شماره ۶۳۶۹ کفایت می‌کند.

وی تصریح کرد: سرپرستان خانوار باید شماره ملی خود را از طریق سیم‌کارتی که به‌نام خودشان است به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند و در غیر این صورت مورد پذیرش نیست؛ سرپرستان یارانه‌بگیر پس از دریافت پیامک با سر شماره V.REFAH در صورت رضایت برای دریافت وام یک میلیون تومانی کد ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

میرزایی افزود: تعداد سرپرستان خانواری که فاقد سیم‌کارت هستند، ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر است و این افراد نیز برای دریافت وام یک میلیون تومانی باید نسبت به تهیه سیم کارت به‌نام خود اقدام کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های احراز هویت افراد برای دریافت وام اشاره شده داشتن سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار است و به همین دلیل است که داشتن سیم‌کارت به‌نام سرپرست خانوار الزامی است که این افراد باید هر چه سریعتر برای تهیه سیم کارت اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده از روز گذشته برای برخی از هموطنان برای تهیه سیم کارت‌های رایگان اعلام شده تصریح کرد: پس از تشکیل صفوف از سوی افراد برای تهیه سیم کارت، وزیر ارتباطات دستور داد که سیم‌کارت به صورت رایگان و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق اداره پست در اختیار افراد قرار گیرد.

میرزایی افزود: البته ازدحام روز گذشته، دلایل متعددی داشت به طوری که برخی از افرادی که در صف‌ها بودند اصلاً یارانه بگیر نبودند! همچنین برخی از آنها سرپرست خانوار نبودند و … اما در کل این مشکل هم با برنامه‌ریزی صورت گرفته رفع شد.

  • منبع خبر : فارس