واکنش مثبت بورس به اخبار FATF
واکنش مثبت بورس به اخبار FATF
امروز دوشنبه 24 آذرماه بازار متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه بازار متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.”واکنش مثبت بورس به اخبار FATF”

در گروه بانکی‌ها وپارس در سقف قیمت روزانه با صف خرید بالای ۷۷۰ میلیون سهم همراه است و نماد وتجارت در قیمت ۳۷۵ تومان رشد ۱ درصد دارد و دی متعادل و در محدوده صفر تابلو قرار دارد. وبملت در قیمت ۵۳۱ تومان با نوسان مثبت همراه است.

در خودرویی با خبر آزاد سازی قیمت محصولات شاهد نوسانات مثبت در عمده نماد‌های گروه هستیم. خودرو در قیمت ۳۹۵ تومان قرار دارد و رشد ۱ درصد را تجربه می‌کند. خساپا در قیمت ۲۹۵ تومان قرار دارد و محدوده ۳۰۰ تومان مرز مقاومتی سهم است. خگستر رشد ۲ درصدی دارد و در قیمت ۵۳۶ تومان داد و ستد می‌شود. قطعه ای‌ها مثبت و پر تقاضا هستند.

رشد نفت برنت و قرار گرفتن آن در محدوده بالای ۵۰ $ در روند امروز این گروه بی تاثیر نیست. گروه فرآورده‌های نفتی که سکان لیدری بازار را در نیمه دوم معاملات روز گذشته در دست گرفته بودند، امروز متعادل آغاز بکار کردند. شبندر در قیمت ۳۳۸۱ تومان رشد ۱ درصد دارد. شپنا با اعمال شدن افزایش سرمایه ۵۰ درصدی همراه است و اکنون در قیمت ۱۷۷۱ تومان داد و ستد می‌شود. شتران در محدوده صفر تابلو قرار دارد.

 در حالی که عرضه در پایان معاملات دیروز بازار سهام زیاد بود اما امروز شروع معاملات به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و خبر تمدید بررسی لایحه FATF با روند صعودی همراه شد، همچنین شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز بازار سهام وضعیت بهتری نسبت به شاخص کل دارد اما به نظر می‌رسد با ادامه روند معاملات تقاضا افزایش پیدا کند و شاخص کل رشد بیشتری داشته باشد.
بازار سهام به مقاومت محدوده ۱/۶ میلیون واحدی رسیده است و عرضه در این محدوده در کلیت بورس زیاد شده که باید منتظر متغیرهایی تاثیرگذار از جمله گزارش‌های ماهانه باشیم تا دوباره روند صعودی بازار سهام آغاز شود و شاخص کل این مقاومت را پشت سر بگذارد.در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای بانکی، خودرویی و پالایشی و پتروشیمی روندی مثبت دارند و از تاثیرگذاران بر روند صعودی شاخص کل محسوب می‌شوند اما گروه فلزات اساسی با وجود افزایش قیمت فلزات جهانی روندی نزولی دارند و از تاثیرگذاران بر روند نزولی شاخص کل محسوب می‌شوند.”واکنش مثبت بورس به اخبار FATF”

بر اساس پیش‌بینی‌ها بورس این هفته روندی متعادل دارد و احتمالا صعود یا نزول چندانی در شاخص کل مشاهده نشود و همچنین عرضه و تقاضا به تعادلی نسبی رسیده‌اند اما افزایش قیمت‌های جهانی می‌تواند باعث ارزندگی بیشتر سهم‌ها و افزایش تقاضا در کلیت بورس شود.

از طرفی احتمالا تمدید بررسی لایحه FATF خبر بدی برای بازارهای موازی از جمله ارز محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر روند شاخص کل بورس داشته باشد.

  • منبع خبر : ایران جیب